Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords budget

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra svendborg
Tilmeldt 26. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  Spice it up.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvad ligger jeres dags budget på når i bruger google adwords?

og i så fald meget bør man sætte på spil pr. dag for at komme på side 1???

dertil skal siges at min side er en sex shop hvor marked er lidt fyldt

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel 

Jeg må desværre fortælle dig at dit spørgsmål er alt for ukonkret til at du vil kunne bruge et evt. svar til særligt meget. 

Et godt råd herfra vil være at forsøge dig med et budget på omkring 100 - 150 kr. pr. dag, hvorefter du hurtigt kan se om du for benefit af din indsats. Derefter kan du skalerer op. 

Hvis du vil have et konkret svar kan du evt. få en fagkyndig til at lave en søgeordsanalyse på relevante søgeord, og dernæst komme med et oplæg. 

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Fra  CNH Media Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Man burde ikke have noget budget, så længe det giver overskud i biksen. Men det er klart at mange er bange for at smide penge afsted til Google AdWords, uden at have nogen form for kontrol og det forstår jeg også. Og så svinger det meget fra branche til branche. 

Daniel jeg vil meget gerne kigge din AdWords Konto igennem, for at se for fejl og mangler, samt hvad mit anbefalede start budget ville være.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

daniel:
Hej hvad ligger jeres dags budget på når i bruger google adwords?

Nogle har et budget på 250.000 kr./måned, andre 1500 kr. Det hjælper ikke dig at vide hvad andre har, dit budget bør komme an på din likviditet, din pris pr. konvertering i forhold til din gennemsnits ordre og flere andre ting.

daniel:
 og i så fald meget bør man sætte på spil pr. dag for at komme på side 1???
Et sted mellem 1 kr. og 5000 kr. Ligesom med forrige spørgsmål så giver dit spørgsmål slet ikke rigtigt mening.

Hvor meget det koster at ligge nummer et på adwords om dagen kommer an på antallet af kliks samt klikprisen. Hvis du kun kan få et klik om dagen til en krone (fordi der er så få søgninger), så koster det dig en krone om dagen, hvis du betaler 20 kr. pr. klik og får 100 klik om dagen koster det dig 2000 kr. Men du skal jo kun købe dig op på de ord det giver overskud for dig, altså hvor du har en positiv ROI.

Du kan starte med at læse http://ppcprofit.dk/gratis-adwords-bog/ den er så vidt jeg ved ikke helt opdateret, men givet er godt indblik i mekanismerne omkring Adwords (Visninger, CTR, QS, klikpriser osv.), når du har læst og forstået den kan du købe https://www.webanalytiker.dk/boeger/adwords-for-webshops/

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt et budget som fx det Simon foreslår. Det vil efter et stykke tid give dig en fornemmelse om hvor du skal justere, om dine søgeord er for brede, om din placering er som ønsket osv. Og når du så har fået tilpasset det, kan du sætte dit budget op. Og så køre processen igen efter et stykke tid.

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

daniel:

Hej hvad ligger jeres dags budget på når i bruger google adwords?

og i så fald meget bør man sætte på spil pr. dag for at komme på side 1???

dertil skal siges at min side er en sex shop hvor marked er lidt fyldt

 

Som du nævner, så er der inden for erotik branchen. Og går ud fra, at din shop er http://www.spiceitup.dk/.

Har bred erfaring med AdWords til branchen - også med startups. Det er en benhård branche med stor konkurrencen, relativ høj gennemsnitlig klikpris og en massiv søgevolumen. Så skal man have en chance, så er det nødvendigt med et relativt højt budget - også fra start. Til din shop, vil jeg anbefale, at man afsætter min. 20.000 kr. pr. mdr. i starten. Flere af dine konkurrenter (med +1500 produkter) har et månedligt AdWords budget på +200.000 kr. HUSK at have et stort fokus på eksakte søgeordstyper samt negative søgeord, grundet den massive søgevolumen.

Men hvis du ikke har super travlt eller kan afse så stort et budget, så ville jeg overveje SEO. Her kan du gøre en masse selv og du vil på sigt kunne opnå placeringer, der også giver omsætning. Der er dog en længere process - igen grundet den store konkurrence.

Men en ting, er at få trafik ind på shoppen! Webshoppen skal også kunne konverterer de besøgende til kunder. Her kan jeg frygte, at du fra start er bagud på points, da du kun benytter PayPal. I DK er PayPal ikke super populært og det vil alt andet lige koste noget på konverteringsprocenten.

Endeligt, så lav en sammenligning med dine 5-10 nærmeste konkurrenter på div parameter. Hvis du er bagud på 2 eller flere, så kan det være svært at opnå den helt store succes. Af parameter, kan man se på er fx;

-hastighed

-mobilvenlig

-fragt og levering (tid og pris)

-retur (tid og pris)

-udvalg

-brands

-priser

-kontakt/ support (mail, telefon, tider)

-brugervenlighed, design, special features, checkout

-betalingsmuligheder

- og meget andet!

Mvh.

Johannes

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)