Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incoterms - hvad er udgangspunktet i denne sag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Brainshop.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en bekendt (nedenfor nævnt som A), som står i følgende situation overfor sin kinesiske leverandør (B):

A har købt nogle produkter fra Kina. Der er aftalt, at godset fragtes via sea-shipping, og på fakturaen står der skrevet, at det koster xx USD for produkterne og xx USD for "ocean shipping". Der står INTET om incoterms på fakturaen.

Incoterms er ikke blevet drøftet mellem parterne A og B, da A blot gik ud fra, at når han betalte for shipping til KBH, så skulle han bare samle det op på et pick-up point. (Det, at Incoterms ikke er blevet drøftet er jo i sig selv super dumt, men sådan er det nu engang...)

Handling-firmaet, som står for at tage sig af godset, når skibet er kommet i havn i DK, har nu sendt en faktura til A på et svimlende højt beløb.

Dette mener A ikke han skal betale, da han jo allerede har betalt for fragten, og da der ikke er angivet nogle incoterms.

Derfor er spørgsmålet:

- Hvem skal betale?

Umiddelbart mener jeg jo selv, at Incoterms blot er et sæt standardiserede regler, som kun anvendes såfremt det er aftalt mellem parterne, men hvad siger i? 

God dag derude :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

lad os lige i første  omgang høre hvad for et vanvittigt beløb handler i DK opkræver. 

Som jeg ser sagen er der desværre kun A til at betale for at få godset frigivet, uanset hvad der er aftalt med leverandøren.  Problemet er at det vil være meget  vanskeligt at gøre levedøren noget, da hen bor i et hvor korruption er almindeligt og jura er en by i Rusland. 

Handler i DK har formodentlig presset prisen til det helt urimelige, men måske kunne der være en mulighed for at få prisen reduceret.  Hvilke type vare er der tale? hvad er der betalt for varen? 

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der på fakturaen en henvisning til handelsbetingelser og er der i handelsbetingelser nævnt Incoterms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)