Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FORSLAG TIL NY BÆRBAR - maks 15K

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere!

jeg skal til at investere i en bærbar pc, men synes ikke at kunne finde lige det jeg går og leder efter, og har derfor brug for forslag til en god bærbar.

Budgettet er på 15.000 kr. og den skal primært bruges til Photoshop/inDesign opgaver til online og trykte medier.

Jeg sætter stor vægt på at skærmen skal kunne vise nogenlunde korrekte farver, så tæt på AdobeRGB som muligt ville være skønt.

Ønskede specs:

15" IPS skærm UHD (eller bare højere end 1920x1080)

256 GB SSD 

i5 eller i7 processor

minimum 8 GB RAM

Derudover må den selvfølgelig godt være lidt flot :)

Glæder mig til at se jeres forslag, DEL gerne jeres erfaringer - er der noget man evt. skal være opmærksom på??

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,


Jeg tror det tætteste man kommer på korrekte farver på en bærbar, er med Apple.

Her er mit forslag til dine pc-spec minimums:

- Quad core processor i7 3ghz eller hexa/octa core

- 16gb Ram

- ssd + hdd

- Grafikkort med minimum 2gb ram

Jeg løb konstant tør for ram med 16gb, da jeg arbejdede på kryds og tværs i alle programmerne ved større projekter. Det er specielt Photoshop som er slem, hvis du arbejder i store tunge scenes.

Køb en Asus "gamer" pc til de 10.000 og suppler med en Dell HM2713 til de 3.000 og så har du noget godt entry level udstyr til grafisk design til alle platforme. Jeg vil aldrig foreslå nogen at lave grafisk design på en 15" skærm, du kommer til at misse detaljer på et eller andet tidspunkt, det var i hvertfald min erfaring - og det var på en 17".

Personligt sidder jeg på en ordenlig bombe af en stationær, det gør altså bare arbejdsprocessen meget hurtigere, når man kan have alle programmer åbne uden at computeren brokker sig og larmer som om den kunne få hjertestop hvert sekund. Min bærbare - som jeg udelukkende bruger til kundebesøg/fremvisninger, er en Asus J750 eller sådan noget, 16gb, quad, 760gtx

Hvis du ikke er den store computer nørd, så vil jeg klart foreslå Apple, da det er rigtigt optimeret i forhold til arbejdsprocessen, desuden så kører 90% af de grafiske skoler og virksomheder med Apple.

Bang for your bucks - Køb en stationær.

Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit forslag :)

Jeg har selv en monster stationær computer med samme skærm du anbefaler.

Så bærbaren er udelukkende til når jeg er på farten.

MAC er udelukket. Af mange grunde.

Dell XPS 15 og ASUS zenbook pro ux501jw ser i øvrigt meget gode ud.

Lenovo har også nogle gode bud.

Men svært at finde den helt rigtige.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Til 15,5 K er der Dell XPS 15 - http://www.dell.com/dk/p/xps-15-9530/pd?oc=cnx9526

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)