Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tracke flere SEO-sider på samme Google Analytics konto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i den situation at jeg har oprettet nogle domæner med keywords der relaterer til mit hoveddomæne.

Ideen er at linke tilbage til til mit hoveddomæne for at skaffe backlinks den vej igennem.

For at holde styr på trafikken til siderne vil jeg benytte Google Analytics. Mit spørgsmål er så, om jeg kan spore alle domænerne (ca. 20 stk) på samme Analytics-konto eller om dette er en dårlig idé mht. søgemaskineoptimering/ranking af siderne?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget google snager i din analytics i forhold til din indeksering kan jeg ikke svare på, men generelt er det en dårlig idé at fortælle google at du ejer de sider, der linker til din hovedside, da google trækker værdien ud af den slags link.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par pointer:

1) Du kan (som tidligere skrevet) sagtens tracke 20 separate domæner fra en enkelt GA konto

2) Hvis din tanke er at linke fra dem alle til din hovedside som led i en linkbuilding strategi er det en VIRKELIG DÅRLIG ide at benytte samme GA konto til det. Det er jo et fodspor med kæmpestøvler om at de indgående link er af meget lav værdi, når de kommer kommer fra en enkelt ejer. Det svarer lidt til at linke 20 gange fra samme domæne/IP adresse.

3) Medmindre du har ressourcer til at fylde meningsfyldt indhold på de 20 sider og linkbuilde til dem, så vil du næppe få det helt store ud af den strategi. Det vil sandsynligvis være mere effektivt og mindre ressourcekrævende at få udgivet 20 gæsteindlæg på andres eksisterende sider med større troværdighed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)