Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til nye læskedrikke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået med ønsket om at blive iværksætter. Jeg er ved at tage en HF på VUC, og jeg keder mig, og jeg har derfor besluttet mig for at det må være nu jeg selv gør en indsats. Spørgsmålet er bare hvad jeg skal begynde med.. Jeg har fundet på en sirup der kan bruges til at lave sodavand, som både jeg selv og min omgangskreds rigtig godt kan lide smagen af. Jeg har brugt nogle klassiske ingredienser og så har jeg min hemmelige ingrediens, som skal gøre siruppen unik, jeg har forsøgt at gå efter en smag som er unik, og som gerne må være lidt uigenkendelig ligesom Coca Cola, som jeg har læst skulle være godt for folks lyst til at drikke mere.

Jeg tænker at jeg vil lave en sodavand, med få tilsætnings stoffer, muligvis økologisk, men som holder samme pris som eksempelvis Coca-Cola og Faxe Kondi, for at gøre det let at få et "sundere" alternativ til de andre sodavand. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg vil "brande" det endnu.

Jeg har også tænkt på energidrikke eller alkohol, i stedet for sodavand. 

Jeg ved at det er et svært marked at komme ind I, jeg tænker at jeg først skal ud at sælge til caféer, restauranter og gårdbutikker og den slags, og så at komme ind på markedet af den vej, før det har jeg tænkt mig at få en helt masse mennesker til at smage og vurderer sodavanden, og så skal jeg have styr på hygiejne regler, og hvordan jeg får fyldt flasker med sodavanden. 

Men ja jeg starter lige her med at lufte idéen, tror I at det er energien værd, og hvordan ville I i så fald gribe det an? 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :


Synes det lyder som en rigtig holdbar idé, hvis du lægger tiden, penge og gør tingene fuldendt ;) Da markedet for "special" produkter (økologiske, lokale osv.) er begyndt at vokse STØT! Folk kræver mere og mere, og er begyndt aktivt at gå efter produkter lignende det du prøver at få lavet. Er også selv en "sucker" for at støtte de små :) Du har ihvertfald "thumps up!" herfra.

Og angående hvordan du får startet op, så tænker jeg du kan prøve at søge efter de små, lokale mærke af læskedrikke, og hører hvordan de fik startet op, og hvad der skal bruges af forskellige ting og sager til selve produktionen. Det er ihvertfald sådan jeg er startet ud indenfor mit felt, og folk er (havde jeg ikke troet) utrolige åbne og EKSTREMT imødekommende. Har fået nogle af de fedeste og dejligste responds via den måde, at række ud på :)

Ihvertfald held og lykke med dit projekt, og står altid klar til at smage ;)

MVH

Steffan

True Kasual

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da ret cool du har din egen smagsvariant, men det er altså op ad bakke hvis du vil ind på markedet og kun kan levere den ene smag. Synes du skulle overveje om du kan få et bryggeri til at samarbejde, de vil gøre det en del nemmere for dig.

Hvis du alligevel vælger selv at producere tror jeg du bør satse mere på at sælge til lokale supermarkeder, der tit er friske på at støtte lokalt initiativ.

Mvh

Tilmeldt 6. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonatan

Er du kommet videre med din idé? Lyder super spændende! 

Mvh Mathias 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 70
Fra  Sodavands Kompagniet Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg befinder mig i branchen inden for levering af sodavand og drikkevarer. Jeg driver Sodavands Kompagniet og har gjort det i 8 år.

Jeg har set mange forskellige produkter, både produceret i Danmark og produkter importeret fra udlandet. Der er et marked for sunde alternativer til sodavand, men jeg er bange for at det er de færreste produkter som egentlig giver mening, rent økonomisk. Groft sagt er landet simpelthen for lille til at mange af de produkter der findes på markedet, økonomisk.

Dog er det set før at det kan lade sig gøre, men det er ikke nemt.

Løsningen er ikke at få sit egen produktion, men derimod benytte sig af eksisterende producenter. Det kunne være Frem, som producerer sodavand og andre ting. De tilbyder at man kan få produceret sine produkter hos som, sodavand, juice, saft m.m.

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men jeg ved at det kan lade sig gøre.

Held og lykke Smile

Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.. Tak for svarene. Denne idé bliver ikke til noget, i nærmeste fremtid da jeg vil igang med noget andet. Vh. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonatan D:

Jeg ved at det er et svært marked at komme ind I, jeg tænker at jeg først skal ud at sælge til caféer, restauranter og gårdbutikker og den slags, og så at komme ind på markedet af den vej, før det har jeg tænkt mig at få en helt masse mennesker til at smage og vurderer sodavanden, og så skal jeg have styr på hygiejne regler, og hvordan jeg får fyldt flasker med sodavanden. 

Dit problemer er, at du ikke kan sælge produktet, før det er produceret. Jeg tvivler på, at du får cafeer, restauranter mm til at lægge ordre på et produkt, som er klar om 3-6 mdr, som de ikke en gang kender efterspørgslen efter. Dvs du vil få rigtig mange afvisninger.

Dernæst er volumen nok også en udfordring i starten. Hvis du før, du har solgt noget, skal ud og producerer xx tusinde sodavand med en begrænset holdbarhed...

Måske skulle du overveje, om ikke et samarbejde med et allerede eksisterende bryggeri var vejen frem. De tager sig af produktionen mm, du fixer salget, og så deles profitten mellem jer eller på en anden måde. Dermed mindsker du din risiko + du får adgang til et allerede eksisterende netværk af forhandlere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)