Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

formueadministration betydning til ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står til lukke mit drift ApS. Den skal lukkes med en betalingserklæring, som skal sendes til E&S, men inden da skal jeg indhente en kvittanceerklæring fra SKAT. Denne proces har vært igang i over 6 måneder, men revisor venter på skat stadigvæk, pga. lange sagsbehandlingstider hos hhv. SKAT og E&S.

Mit spørgsmål handler om formueadministration. Jeg har et Holding selskab som skal andres til et formueadministration selskab som jer ikke hørt om før, så jeg ved ikke rigtig hvad det er. Vil dette får nogen betydning for mig mht. beskatning, afgifter eller noget andet? Kan denne formåls ændring til formueadministration give problemer på nogen måde for mig senere??

På forhånd tak!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nu er dit holdingsselskabs formål formentlig at eje dit driftsselskab. Da dit driftsselskab lukkes, så kan det jo ikke være holdingselskabets formål længere.

Der er imidlertid nok en opsparet formue i holdingselskabet - som skal forblive i holdingselskabet for at undgå at du skal beskattes heraf. Dvs. fremtidig formål for selskabet er egentlig bare passiv formueanbringelse eller administration af den opsparede formue. Jeg kan ikke se, at du personligt får problemer med denne formålsændring.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)