Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver der solgt virksomheder for millioner på Amino?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har valgt at oprette en ny profil for dette emne da jeg ikke ønsker at hverken kunder eller samarbejdes partnere ser hvad vores tanker er.

Min partner og jeg har et ekstra firma som er en internet service som har kørt siden 1999 (vi har ikke startet det) vi har så for nylig fået hænderne i det og lavet en del optimeringer så det omsætter for langt mere nu end før. Det hele er bygget op nu så alt er outsourcet til 2 forskellige steder, den ene står for drift og support af brugere og den anden virksomhed står for banner indtægterne på siden.

Vi aner ikke hvad det er værd men vi ved at hvis prisen er nogenlunde så ville vi egentlig gerne sælge det inden for 1-2 år og å kommer spørgsmålet jo.. hvad er det værd?

Som agt alle arbejdsopgaver er outsourcet så ny ejer kan egentlig købe det og bare sove længe hver dag for der er ikke noget arbejde der skal laves med mindre man ønsker at lave noget mere udvikling af siden og systemet.

Det har kørt siden 1999 og de kunder der er har stærkt tilhørsforhold med andre ord de forsvinder ikke fra den ene dag til den anden.
Det kan overdrages på en eftermiddag og ny ejer har ikke noget fysisk hardware eller kontor/personale at overtage.

I dag omsætter løsningen for 400.000 pr måned i gennemsnit og der er for 65.000,- i udgifter til drift og support hvilket giver et overskud om året på 4.000.000 før skat.

Andre tråde jeg ser her inde hvad ting er værd så bliver det ofte forslået at man sætter det på virksomhedsbørsen men er der virksomheder her der bliver solgt for millioner? eller er det mere de mindre beløb der bliver handlet? 
Jeg ved som sagt ikke hvad det er værd og jeg håber jeg kan få lidt mere ide om det her men jeg forventer jo klart nok at beløbet er i millioner når det laver det overskud det gør og uden nogen personale omkostninger eller andet besvær.

Håber jeg har givet info nok til i kan hjælpe med at blive klogere. :)

Zento..

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zento.


Det kan være uhyre svært, at fastsætte en endelig pris, og dertil er der utrolig mange måder at gøre det på. Jeg synes du skulle tage et kig på Toke's indlæg her:

http://www.amino.dk/blogs/tokekruse/archive/2014/02/04/hvad-er-din-virksomhed-egentlig-v-230-rd-s-229-dan-regner-du-det-ud.aspx

Held og lykke med det.


Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

man skal ikke lave noget som helst i firmaet ud over at sove længe, drikke en kop latte og tjekke sin bankkonto der bare vokser og vokser

Man tjener uden at røre en finger 4.000.000 mio om året.

virksomheden er super optimeret så måske stiger omsætningen og overskudet de kommende år.

kunderne er super tilfredse og loyale så man bliver ved med at tjene penge.

Umiddelbart tror jeg jeres virksomhed er omkring et par milliarder værd. Måske skal I bare lave en hurtig handel omkring de 500.000.000 kr.

Hils i nigeria

De bedste hilsner

Anders


Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

okay der røg lige 6 nuller for meget på beløbet. Det ville alligevel være en halvgod forretning hvis man havde et overskud på 4 billioner hvert år.. :-)

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en dejlig solstrålehistorie og jeg glæder mig på jeres vegne.

Fuck janteloven - stort tillykke med jeres bedrift.

Men hvorfor i alverden vil man skille sig af med et selskab der giver 4 mill årligt UDEN at men rører en finger?

Det er jo som at skille sig af med en aktiepulje der giver overskud.

Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jeppe,
Ud fra Toke's beskrivelse så burde det være mellem 12-15.000.000 værd det er så noget vi kan tygge lidt på..

Mvh,
Zento

Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prutfisen,

Tak for det og jo det er også rigtig at det er et godt guldæg at have og vi vil naturligvis heller ikke sælge til en hver pris men alle har vel et punkt hvor deres kurve møder hinanden når man taler om hvad man får i hånden på en gang og hvad man kan få løbende hvert år..

Zento

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst Tokes beskrivelse, men du kan næppe fastsætte en pris så entydigt.

Dit firma er sikkert et mange drømmer om, men det er ikke sikkert det er noget andre vil investere nok i til at du finder det attraktivt. Hvis du skal have 15mio så skal køber arbejde gratis i 5 år og først derefter reelt overtage. Jeg tror de fleste med 15mio kr. selv tjener det samme på investeringer, investorer får nemt 10% om året så på 5år har man minimum 20mio i udsigt efter skat. Køber de en business for de 15, så har de kun en opsparing på 15mio efter skat. Risikoen er tæt på den samme men i aktier er det nemmere at komme ud når ens rådgiver siger det er tid. Der er ingen garanti for hvor længe it virksomheder er på toppen, husker du myspace, etrade, jubii, altavista

Jeg ville mene prisen bør ligge i nærheden af 200% af overskuddet

Du kan hvis du skaffer finansiering få flere intereserede købere og højere pris, men køber får ca. 3,1miokr efter skat, skal det give mening være godt for manden fra gaden, så skal han have 600000, dvs. du kan så få 2500000 per år. Spørgsmålet er hvor længe du kan få det? Er det en der har meget at miste er tiden kort er det en der har meget lidt at miste er tiden lang. 

Hvis du kan finde en børsnoteret aktør i branchen, så har din virksomhed nemt en værdi i forhold til deres P/E værdi på 40-80mio, og så har du et bedre udgangspunkt, måske 20-25-30mio kr.

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørge om hvad er P/E værdien ?

bare for os der ikke handler med aktier :)

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mener at din virksomhed er 12-15 mil. værd, så bør du nok anskaffe dig en mægler med speciale i køb og salg af virksomheder

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)