Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan hoster jeg kundens hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, hvis dette har været oppe før, men jeg kunne ikke lige finde noget omkring emnet.

Jeg vil gerne igang med at lave hjemmesider for folk, men jeg er i tvivl angående hosting. Hvordan overdrager jeg et domæne til min kunde? Lad os sige, at det er én, som ikke har nogen forstand på teknik. Får jeg ham så til at betale for domæne + serverhotel, hvorefter jeg benytter kundes login og server, indtil hjemmesiden er færdig? Eller er der smartere metoder? Jeg har undersøgt lidt omkring eksempelvis Meebox' reseller-funktion, som gør det muligt at hoste mange hjemmesider for kunder. Mit indtryk er dog, at det er til folk, der har lidt flere kunder, end man typisk har lige efter opstart.

Er der, derudover, nogle host, som der egner sig til formålet, som kan anbefales? Plejer at bruge Meebox.

MVH

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Gigahost er super godt, hvis man har flere domæner. Meget overskueligt.

Men du kan jo også blot overlade domæne og hosting til dine kunder, evt. hjælpe dem med det. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Hvis du hoster kundernes hjemmeside på din egen server, hvordan opkræver du så penge for hostingen? Et engangsbeløb i selve prise eller udsender du en faktura en gang om året eller lignende?

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt op til dig. Men det er også et stort ansvar at påtage dig, især hvis du får mange kunder. Du skal have en (eller flere) servere kørende konstant, og går de ned, går alle dine kunders hjemmesider ned.

Men det kan sagtens gøres. Jeg ville nok lave nogle abonnementsløsninger, og have det med som en mulighed i de tilbud du giver kunderne.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville HELT KLART rekommandere, at domænet står i kundens navn. Det vil jeg for at minimere din risiko i forhold til, hvad kunden ligger på hjemmesiden efter du er færdig med projektet. Derudover kan kunden også have en interesse i at stå som ejer af domænet, hvis den skal flyttes eller laves ændringer fremover. Derudover er der flere indløsere der kræver, at kundens navn står i domænet såfremt der skal betalingsløsning til hjemmesiden. Du overdrager domænet igennem dk-hostmaster.dk 

I forhold til webhotel og du skal stå med driften så ville jeg vælge en løsning, hvor du let og enkelt kan tilkoble flere domæner/ftp'er/databaser. Jeg ville nok rekommandere Meebox eller Gigahost til den løsning - alt efter hvordan du ser din fremtid også. Såfremt du står for driften, så får du jo en vis avance for det - men også et ansvar. Hvis du helt vil overlade det til kunden, så køb et webhotel til kunden og gør så de selv står for drift og betaling. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ODC:
Hvordan overdrager jeg et domæne til min kunde?

Du skal ikke overdrage det til din kunde, for det skal aldrig registreres i dit navn. Hvis du registrerer domæner til dine kunder skal det gøres i deres navn.

ODC:
Får jeg ham så til at betale for domæne + serverhotel, hvorefter jeg benytter kundes login og server, indtil hjemmesiden er færdig?

Det er langt fra alle kunder der ved noget om webhotel bestilling, domæne registrering, DNS-pegning, osv. Det vil ofte være dig der skal tage dig af de ting.

Hvis du ikke har din egen server til kunder kan du evt. lægge dem hos UnoEuro. Det er billigt og ganske ok service. Du hjælper bare dine kunder med at bestille webhotellet, lav evt. en lille guide til dem, som de kan følge.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 17
Fra  Onlineløsninger Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo bruge den reseller løsning fra fx. Meebox.

Der findes flere reseller-løsninger, her kan bl.a. nævnes Curanet, som er samme som Wannafind.

Efter min mening er hosting et, undskyld mig ordet, et ludermarked. Der er mange om buddet og flere løsninger og priser.

Du kunne evt. få kunden til selv at vælge hostingudbyder, eller du kan anbefale en/nogle. Derefter lave hjemmesiden til kunden. Du har derved ikke noget ansvar overfor kunde mht hosting. Går udbyderens servere ned, er det deres problem. Men de "store" udbydere har en god sikkerhed for at det ikke sker.

Vil du selv stå for hosting, så tænk på priserne, hvad vil du tage for det.

Som du ved tager Meebox 10 kr for deres mindste pakke og der er andre der har samme pris, fx. Unoeuro.

Og hvilke hjemmesider vil du lave for kunderne, er det krævende sider eller vil du fx. bruge Wordpress.

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene :) Det lyder som om, at det her i starten er den smarteste løsning at lade kunderne selv stå for hosting og domæne, og så guide dem til hvordan det gøres, hvis de ikke har erfaring på det punkt. Det skal jo helst være så simpelt for mig også, da jeg ikke har nogen som helst erfaring med at drive selvstændig virksomhed.

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, så gør som andre allerede har nævnt, og køb en reseller løsning. Det kan fx være vores, som du kan få ned til 149,- pr. måned med plads til 25 webhoteller på. Kontakt mig gerne, hvis du har spørgsmål! 

En løsning alá det gør dig i stand til at give dine kunder god hosting, samtidig med du kan tillade dig at sælge det videre til en højere pris, fordi du tilføjer ekstra service til dine kunder. Så får du fast indtægt på hostingen. Domæner skal du registrere på vegne af dine kunder i deres navn, eller selv lade dem registrere det. Lad være med at registrere det i dit navn. 

Hvis du udvikler hjemmesider, og vil tilbyde en totalløsning til dine kunder, tror jeg det er den bedste måde at gøre det på. 

God dag :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)