Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig bibeskæftigelse på barsel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er pt. på barsel fra mit faste job i omsorgssektoren.

Jeg vil gerne opstarte en virksomhed sideløbende med mit almindelige job, og jeg vil gerne gøre det nu, mens jeg er på barsel og har lidt ekstra tid at gøre med.

Vi snakker maks ti timer om måneden.

Må jeg det, mens jeg er på barsel og modtager barselsdagpenge?

Jeg håber, at nogle kan hjælpe - på forhånd tak!

Mvh. Ditte

Tilmeldt 14. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Fra  Qimmiq Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

Er du blevet klogere på dit spørgsmål?

Jeg står i en lignende situation, hvor jeg driver en webshop som bierhverv - arbejder pt. ca. 1 time om ugen i den forbindelse. Jeg er fuldtidsbeskæftiget (37 t/u) funktionær-ansat og skal på barsel herfra om 3 uger.

Under min barsel vil min ugentlige arbejdstid i mit bierhverv ikke ændres - jeg har fået familie til at hjælpe, hvis behovet opstår.

Vh

Marianne
http://qimmiq.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have læst i en tidligere tråd, at kommunen kan tage ens barselsdagpenge fra en, hvis de finder ud af at man arbejder under sin barsel. Men jeg kan ikke finde den tråd igen, og det er heller ikke et emne jeg er inde i. Men ellers kunne man måske snakke med kommunen eller sin A-kasse og spørge dem.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 14. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Fra  Qimmiq Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Har haft talt med kommunen tidligere og de var ikke helt entydige i deres udmelding. 
Jeg er i min søgen efter et konkret svar, ofte faldet over artikler, indlæg mm. der omhandler selvstændig bierhverv, når man er på dagpenge og her er reglerne åbentbart, at man gerne må arbejde i sin "fritid" (15-20 timer pr. uge) blot man står til rådighed for arbejdsmarkedet og er aktiv jobsøgende indenfor normal arbejdstid. Mit bierhverv udføres pt. i min fritid - altså gerne om aftenen (fakturering, korrespondance med kunder samt kunder der afhenter varer) eller i weekenden, hvis jeg fx. skal sende pakker.

Logisk set burde en person på barsel vel også kunne råde over egen fritid - og derfor udføre arbejde få timer om ugen fx. i weekenden eller om aftenen. Nå men jeg må heller tage en snak med kommunen igen.

/Marianne

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Qimmiq:
Logisk set burde en person på barsel vel også kunne råde over egen fritid - og derfor udføre arbejde få timer om ugen fx. i weekenden eller om aftenen. Nå men jeg må heller tage en snak med kommunen igen.

Tja - men sidesætter som regel barsel med arbejdsløshed, og derfor er det cirka samme type regler man skal regne med. 

De tilfælde hvor jeg har hørt om det, har de altid registreret det i mandens navn, for at undgå problemer. Men det har jo også bagsider, og gør det ikke mere lovligt. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den med at man bruger sin fritid på sin enkeltmandsvirksomhed, tror jeg ikke holder. Så kunne en arbejdsløs på sociale ydelser også bare bruge sin fritid på sit firma, og så undgå at blive trukket i sine ydelser. Men igen, det er ikke mit område.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyd nu barslen, den kommer aldrig tilbage igen.

Læs om de bedste produkter til baby på [Linkbuilding fjernet af moderator]

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej "indkøber"

Børnetøjsindkøberen:

Nyd nu barslen, den kommer aldrig tilbage igen.

Læs om de bedste produkter til baby på [Linkbuilding fjernet af moderator]

Forhåbentlig er trådstarter færdig med at "nyde barslen" her 8 år efter den startede.
Nå ja, en henstiling til dig om at lade være med at bruge amino til linkbuilding - vær aktiv, givende og bidrag til fællesskabet, så kommer dine links nok af sig selv ;-)
Ha' en fantastisk dag
/Brian
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)