Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Deleøkonomi” i finanssektoren Hvorfor er andelstanken forsvundet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker tilbage på Andelskassen, en bank ejet af kunderne, ingen pengemaskine som skulle skabe profit til aktionærer men overskud kom kunderne til gode.

Kunne det ikke fungere i dag? Banker og kreditforeninger er aktieselskaber som skal skabe mest mulig profit, og kunderne klager over renter og gebyrer. Kreditforeningernes bidrag er steget voldsomt og er den største udgift ved et lån i dag, og de er vel efterhånden alle ejet af bankerne.

En andelsbank/kreditforening skal bare skabe et rundt 0 til glæde for kunderne

Er der en frisk iværksætter som vil starte en bank og kreditforening på andelsbasis, så er jeg den der har skiftet.

Deleøkonomi er det nye siger alle J http://www.business.dk/vaekst/deleoekonomi-lunken-luft-eller-stort-potentiale

Jeg synes det kunne være interessant at få nogle meninger på banen, hvad siger i?

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er rigtig spændene. Jeg er også sikker på, at man vil blive taget godt imod. Hvis man da står med så enormt et kapital, at man kan åbne en bank.

Jeg tænker, at såfremt alt overskud skal gå til kunderne og altså ikke virksomhedens aktionærer, vil der være lav mulighed for vækst. Penge er - på godt og ondt - det der får folk til at knokle og vækste. Stort set alle banker er på fondsbørsen således, at de kan opnå en større værdi igennem børshandel og således blive mere værd. Såfremt kunderne skulle have del i disse penge og ikke aktionærene var dette ikke muligt. Derudover er bonus- og lønordninger også noget der er med til at drive det øverst board i en større organisation og hvis man skar det mere eller mindre fra til fordel for kunderne, vil der ikke være nogle stærke kræfter til at trække virksomheden fremad.

Men igen. God tanke. Kunne være sjovt at se, hvordan sådan en bank vil blive taget imod. 

Tilmeldt 4. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er overbevist om at danskerne vil tage imod sådan en bank med kyshånd, folk er trætte af bankernes høje omkostninger

Det kunne være godt hvis der kom noget konkurrence 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Møller:
Kunne det ikke fungere i dag

Det findes vel stadigvæk bare i en mere moderne udgave som Coop Bank

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)