Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til et navn?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ;) 

Jeg har fornylig lige oprettet min nye mindre personeget virksomhed under navnet "Binary Arts", en virksomhed som anden software.

Inden jeg oprettet virksomhedsnavnet, søgte jeg på danske samt amerikanske databaser om navnet var taget, det var det IKKE!
Det tegner sig godt at jeg endelig har fundet mig et navn jeg kan bruge.

Jeg prøver og google mig frem til navnet, og finder så en virksomhed som laver brætspil HED Binary Arts men har så siden 2003 skiftet navn til ThinkFun.

Så jeg tænker, at det ser ikke ud til at der er nogle der hedder det, som er aktive. Så jeg oprettet virksomheden under navnet "Binary Arts"

Nu er det så det at jeg opdager inden på Google Play, er der er en udvikler som kalder sig for Binary Arts, se link Jeg kigger så siden, og personen har udgivet 2 spil, 1 spil tilbage i 2014, 6 juli og så et spil her den 9 April.

Det første spil henviser til en hjemmeside hvor siden hedder "https://www.tumblr.com/blog_auth/clixoftlabs",

Men jeg har ikke set nogle steder at de "claimer" retten til navnet.


Mit spørgsmål er så, kan jeg godt forsætte med ro i sjælen med at min virksomhed hedder "Binary Arts" og udgive spil under det navn?

På forehånd tak

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er nok rettere, om du vil hedde det samme som ham, når nu I også beskæftiger jer med det samme - nemlig spil.

Det er vel ikke fordelagtigt at have et firma, som hedder det samme som et andet firma. Man kan godt tage patent på et navn, men det er en halvdyr og lang proces. Umiddelbart vil jeg ikke tro, at du løber ind i problemer.

Medmindre en anden ved bedre? 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det ikke er fordelagtig at hedde det samme som et andet firma, det var en af grunden til at jeg søgte om navnet var registeret under noget virksomhed, hvilket jeg ikke kunne se.

Måden det fungere med Google Play er at du er velkommen til at skrive et Udvikler navn som det passer dig, og så vil det stå på siden. Der du skal ikke dokumentere at du har rettigheder til navnet på googe play

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En søgning på www.cvr.dk fortæller, at ingen registrerede firmaer i Danmark hedder Binary Arts. Så det kan blot være hans skærmnavn. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)