Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kostpris nedbrydningsbranchen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu, har jeg ledt højt og lavt i gamle oplæg herinde og blev egentlig ikke meget klogere af den grund.....

Så nu prøver jeg at oprette en ny...

Hvordan finder jeg den reelle pris for en timeløns ansat i nedbrydnings branchen?

Hvis ex. timelønnen er 120,00kr, hvilken procent sats skal jeg så ca. gange med for at få den pris det egentlig koster at have en ansat( incl. feriepenge/pension/sh bet.)

 

Håber nogle kan give mig et godt og realistisk bud.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg mene man skal overveje sine udgifter og lave et gennemsnitligt skøn.

Et praktisk eksempel:

Løn: 120 * 160,1 = 19.212
Pension: 1152 (6% af den samlede månedsløn)
Fri telefon: 333
Internet: 300
Sundhedsforsikring: 350
Deludgift af husleje/boligudgifter: 3300
Frokostordning: 400
Socialt budget: 100 (kaffe på arbejdspladsen f.eks)

Din medarbejder vil så reelt koste dig 25.147 kr om måneden (5935 mere end lønnen).

Der er sikkert nogle udgifter du har som der ikke er taget højde for, og muligvis nogle udgifter som du ikke har. Men det er sådanne eksempler der giver et rimelig overblik over hvad en medarbejder koster dig.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu regner jeg ud fra en timeløns ansat med ex. 37 timer pr. uge

Der skal hverken være fri tlf. internet, sundhedsordning el. frokostordning. Og jeg ville heller ikke mene at man skal medregne udgift til husleje/boligudgifter da den ansatte ikke er på kontor men altid arbejder i "marken"

Men er det helt forkert opfattet??

Så mit regnestykke ville se sådan ud;

Løn: 120*148= 17760

Pension: 1065,60

Samlet: 18825,60

Feriepenge? Det er de obligatoriske 12,5% men skal jeg regne med at tilsidesætte 12,5% af 18825,60?

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

anetteh:
Ja, nu regner jeg ud fra en timeløns ansat med ex. 37 timer pr. uge

Det gør jeg også - men dit regnestykke tager kun højde for at at der fire uger i en måned (og det er der ikke). De 160,1 timer er de gennemsnitlige pr måned fordelt på uger.

anetteh:
Der skal hverken være fri tlf. internet, sundhedsordning el. frokostordning. Og jeg ville heller ikke mene at man skal medregne udgift til husleje/boligudgifter da den ansatte ikke er på kontor men altid arbejder i "marken"

Selvom dine ansatte ikke er på kontoret, så er det stadig en udgift i forhold til virksomheden. Pt. er du ved at nedskrive udgiften ved at have en ansat - men det kan selvfølgelig også være det er det du er ude på. 

Hvad med firmaets køretøjer til at sende medarbejderne ud i "marken"? Eller arbejdsmaskiner som de bruger?

anetteh:

Løn: 120*148= 17760

Pension: 1065,60

Samlet: 18825,60

Som allerde nævnt, så er dit regnestykke baseret på der kun er 4 uger i en måned og det er der som sagt ikke. Gang timelønnen med 160,1, for at få et mere retvisende billede af en fuldtidsstilling. Det virker mærkeligt hvis ikke du regner med at en ansat vil koste dig mere (som også nævnt ovenfor).

anetteh:
Feriepenge? Det er de obligatoriske 12,5% men skal jeg regne med at tilsidesætte 12,5% af 18825,60?

Mja, du skal jo regne de 12,5% oven i lønnen. Din medarbejder får ikke feriepenge af dit pensionsbidrag.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)