Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overenskomst el. andet hvis ansatte...hjæææælp :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man nu vælger at ansætte folk, kan fagforeninger så tvinge en til at lave overenskomst med sine ansatte?

Hvis man nu blot sørger for at de ansatte som min. for mindstelønnen indenfor det givne fagområde, samt de har ansættelses kontrakt, får feriepenge, pension osv.

Jeg er meget I tvivl om dette og har tidligere haft kontakt til bl.a. 3F men her blev jeg oplyst om nogle ting som ikke var helt korrekt, så derfor er jeg tvivl om hvorvidt man kan regne 100% med deres svar på dette.

Håber nogle kan hjælpe, evt. gerne henvise til lov el. paragraph hvor dette star omtalt.

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan ikke tvinge dig til at tegne overenskomst. Jeg sidder til dagligt i en virksomhed med omtrent 200 ansatte, vi har ingen overenskomst. :-)

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg bare overholder de ovennævnte ting vedr. løn osv. så kan jeg godt tage det roligt?

Og på en pæn made bede dem om IKKE at forstyrre mine ansatte i arbejdstiden, såfremt at fagforeningen skulle dukke op på min arbejdsplads?

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anetteh

De har slet ikke lov til at "trænge ind" på selve arbejdspladsen :) medmindre du inviterer dem, de kan fange dine folk uden for din matrikel, det kan du intet gøre ved.

//Kim

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)