Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatkonto til erhverv. Det praktiske

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Har forsøgt flere steder men kan ikke få en Erhvervskonto.
Tænker så bare i min netbank at oprette en ekstra konto og bruge den til erhverv
Hvordan gør jeg rent praktisk hvis jeg ønsker at bruge denne konto til erhverv? Skal banken ind over eller hvordan med det?

DBH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt som udgangspunkt . Kontoen skal bare navngives til dit firmanavn.

Så længe det er som enklemands firma.

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det ordnes i banken, eller hvor klarer man det?

Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det nemmeste er nok at kontakt banken, angående konti da det er dem som styrer det :) 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

jvjensen:

Skal det ordnes i banken, eller hvor klarer man det?

Hvis du selv kan oprette ekstra konto i din netbank, som du skriver i dit først indlæg, kan du da bare gøre det. Men i hvert fald i min bank skal jeg få en ny konto oprette af en medarbejder. 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Hvis du selv kan oprette ekstra konto i din netbank, som du skriver i dit først indlæg, kan du da bare gøre det.

Du skal have fat i banken aligevel, da kontoen skal laves til din virksomheds nemkonto.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det er nogle år siden, vi selv var turen igennem. Men jeg husker det, som om det bare var erhvervsstyrelsen, der skulle have kontonummeret, og så var det ok. 

Men jeg kan da nemt huske forkert.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan det være at du ikke kan få en erhvervskonto?

Jeg tænker umiddelbart at få rettet op på problemet, så du kan få sådan en konto - hvis det evt er fordi der er ugler i mosen el.lign?

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En personlig virksomhed kan bruge en personlig konto MEN  de SKAL ha tilknyttet deres CVR nummer til den som nemKonto - det er lovkrav (og man kan ex ikke få moms tilbage og meget andet uden)

Det kan nemkonto i princip gøre, men banken får besked og er den ikke med på tanken, kan den helt lovligt lukke kontoen omg - så man kan som lige så godt få banken til at tilknytte ens CVR til en personlig konto som nemKonto - og vil banken ikke det- så er det erhvervskonto der behøves - eller en anden bank, som kan være svært

Når banker ikke altid er vilde med erhverv via personlig konto uden gebyr er det ikke så helt underligt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ugler i mosen :-D
Så der bliver aldrig sagt nej til folk uden disse ugler?
Som jeg selv har kunne læse rigtig mange steder er det for virkelig mange rigtig svært at få oprettet.

For mit vedkommende er det fordi de mener jeg har et for stort SU-lån plus et andet lån. Så hvis det er "ugler" ja så har jeg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)