Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk SEO på danske sider - Er det kun mig det virker for?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvis man har en dansk webside/webshop, kan jeg læse her på Amino, at mange anbefaler man primært bygger links fra andre danske sider.

Hvis du primært bygger links fra udenlandske sider, kan jeg forstå at at det kun er et spørgsmål om tid, før store stygge Google kommer efter dig og straffer dig fælt pga. den unaturlige udenlandske linkprofil.

Spørgsmålet er nu, hvor længe skal man vente før Google kommer efter dig?

Personligt har jeg nu ventet i mere end 5 år. Har gennem tiden bygget adskillige sider hvor linkprofilen har været 100% udenlandsk. Jo jeg har flere gange prøvet at blive "straffet" af Google, men det har været pga. dårlig linkkvalitet eller Google Pandaerne, som jo har været min egen skyld.

Men så længe jeg har holdt mig til links af god kvalitet, haft okay indhold på mine sider og ikke overoptimeret , så har der intet problem været, og det er der stadig ikke.

Min erfaring har været, at der er langt flere links man kan bygge eller købe sig til i udlandet, som har større værdi og autoritet i Google end dem man kan finde på danske sider generelt. Og så er udenlandske links samtidig også ret meget billigere at købe sig til, end at få et dansk SEO bureau til at bygge danske links til mine sider.

Er det bare mig der har været ekstrem heldig, eller har i nogle andre erfaringer eller viden omkring dette i vil dele?

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditto,

Tak for at bringe emnet op, det er nemlig meget relevant. 

Ingen siger at man skal bygge en linkprofil op 100% bestående af danske links. Faktisk ser jeg slet ikke noget problem med at lave links fra udlandet så længe de er relevante og har en høj autoritet. 

Når det så er sagt, så skulle man helst også planlægge nogen content strategier som naturligt indbringer både sociale- og normale links, fra det danske marked.

Googles Pingvin er ikke lige altid så hurtig når det kommer til det danske marked.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Internexus,

Tak for dit bekræftende svar. Så vidt jeg forstår dit svar, så er det okay at opbygge et miks af danske og udenlandske links.

Men hvor lang tid er den Google pingvin om at komme til Danmark? Og er det overhovedet noget de endnu har tænkt og bygget ind i deres Pingvin algoritmer? Og kommer de til det?

At bygge en 100% international linkprofil, er jeg enig i ikke er anbefalelsesværdigt for en side eller webshop, hvor meningen at at den skal overleve fremover i mange år.

Men mener bare, at så længe Google ikke har tænkt sig at gøre noget seriøst ved det, så er der stadig mange penge at tjene på den konto. F.eks. med kortsigtede og mellem-langsigtede affiliate sider, hvor det primære mål er skaffe relevant trafik til dem og tjene penge her og nu.

For mig at se er det en guldgrube, som der ikke er mange der udnytter. Og måske heldigvis for det. Smile

 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant emne

Jeg har også lavet SEO på nogle af mine danske hjemmesider med ca. 50% udenlandske links. Uden at blive straffet. 

Mon ikke Google ser på ''naturligheden'' af link-fordelingen? Hvis det forekommer naturligt at du får internationale links, så bliver du ikke straffet. Hvad der så er ''naturligt'', kan selvefølgelig ændre sig med tiden, alt efter Googles humør. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditto:
Men hvor lang tid er den Google pingvin om at komme til Danmark? Og er det overhovedet noget de endnu har tænkt og bygget ind i deres Pingvin algoritmer? Og kommer de til det?

Godt spørgsmål, synes det er meget svingende. Pingvin algoritmen er bygget på SPAM, så hvis de udenlandske links er relateret og af autoritet, så bliver det aldrig et problem.

Men nu kender jeg jo ikke din link profil :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

"Hvis det forekommer naturligt at du får internationale links, så bliver du ikke straffet."

Tror du Google kan regne det ud i dag med deres algoritmer?

Jeg modsiger dig ikke, men jeg mangler at se bare et eneste bevis på at de har bygget dette ind i deres algoritmer endnu.

Har endnu ikke hørt om et eneste dokumenteret eksempel på det er sket.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej internexus,

Hvis det virkelig er sandt at det aldrig bliver et problem under dine nævnte forudsætninger, så er det jo piece of cake at lave linkbuilding i 2015, og ikke meget sværere end for 5 år siden. :-)

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er din side vel engelsk? Ellers er det ikke nemt at få udenlandske links som relatere sig til dig.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste af mine sider er danske, så køber mig da også til de fleste links.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)