Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julefrokost med egenbetaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Sommeren er drligt slut, men allerede nu planlægges julefrokoster rundt om i landet.

Min enkeltmandsvirksomhed er forholdsvis ny. - Idéen kom for omkring et års tid siden, og blev så en realitet i Marts.
Jeg har ingen ansatte, men jeg har en del artister som jeg er manager for, og ligeledes en del samarbejdspartnere.

Jeg har haft en god start på min virksomhed, og dette skyldes især mine føromtalte artister og samarbejdspartnere.
Der for vil jeg gerne invitere dem alle til én stor julefrokost i December eller Januar!
Ska' der vær' fest, så la' der vær' fest!

Det er dog heller ingen hemmelighed, at min virksomhed her i sin start har skabt et meget begrænset overskud. - Og det overskud der har været, er mere eller mindre altsammen brugt på markedsføring.

Ergo: Der er penge i kassen, men bestemt ikke nok til at huse en Julefrokost med alt betalt..

Så nu til spørgsmålet:
Hvad hvis folk selv betaler?
Kan jeg holde en julefrokost med egenbetaling og bogføre denne som privat indskud?
Og kan jeg trække momsen fra, på den samlede regning, når det nu "teknisk set" ikke er virksomheden der betaler?

På forhånd tak!

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Disse mennesker kan jo godt selv betale deres Julefrokost - og jeg ser ikke helt det smarte i at du vil få pengene privat af dem (som de så givet ikke har fradrag for) og så vil du skyde dem ind som privat indskud i virksomheden men jeg kan overse noget smart. Er det ikke nemmere at kun tage din tillægs betaling af Julefrokosten ind i firmaet og så med kun kvart fradrag for omkostningen men fuld moms.? Deres tilskud er så helt uden for 

Det går vel ikke heller, at de betaler til dig privat men omkostningen er i firmaet. Så skal deres betaling vel til firmaet (og moms) eller du skal betale skat af de penge du får privat?

Når vi så taler om at holde Julefrokost så kan du ikke se det som andet end bespisning af forretningsforbindelser i egne lokaler (går jeg ud fra du vil holde det i egne lokaler) og så er der 100% fradrag for momsen MEN kun kvart fradrag for selve omkostningen så 75% af omkostningen skal lægges til dit resultat ved skatte regulering som jeg husker det.

Hvis dine forretningsforbindelser vil betale et indskud så kan du lade dem gøre det med deres egne beskattede penge - men jeg kan ikke her i søndagsvarmen se det smarte i at du får pengene privat og skyder ind som privat lån til virksomheden (i virksomhed) det lyder galt - hold deres penge ude og nøjes med at bogføre det du selv skyder til lyder umiddelbart lettest

Du kan for den del firmart betaler afholde julefrokost med kvart fradrag af omkostningen for forretningsforbindelserne. 

Jeg synes, når du ikke har penge, at et privat sammenskudsgilde var klogere evt med firmatilskud som du så tager momsfradrag for men kun kvart skattefradrag.

Er det på restaurant - ude af egne lokaler er det kvart moms og kvart skat. 

En masse om Julefrokoster og om bespisning af forretningsforbindelser i FRADRAG som e bog eller paperback http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/fradrag-i-virksomheder-og-selskaber.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den sidste julefrokost der blev holdt i OW Bunker - både i Jylland og København blev som jeg husker det ,helt betalt af de ansatte selv.

Jeg synes du bør lade være med at kaste penge efter det i din situation. Kommer tid kommer råd. Tæring efter næring. Rettidig omhu osv.

Wildboar

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver uden tvivl med egenbetaling :)
Det drejer sig om +20 mennesker.

Det bliver på en restaurant. (nogen buffet eller lign.)
Idéen var så, at jeg havde håbet, at kunne trække momsen fra regningen, så det blev billigere for allesammen :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

På restaurant kvart moms og kvart fradrag for resten af udgiften. Du kunne næsten tænke dig, at det ikke var i orden at pludseligt få momsfradrag fra folks private egenbetalinger helt ærligt - moms bygger jo ikke på at man flytter private udgifter ind og laver momsfradrag-  aldrig helt enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke at du helt forstod hvad jeg mente, men det ok. - Jeg har fået svar.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)