Jeg står i den situation at jeg har kunder spredt udover Storkøbenhavn, og at jeg fra midten af august har 3-4 måneder hvor jeg kommer til at køre næsten hver dag til samme lokation. Til det overvejer jeg stærkt at minilease en bil, da offentlig transport som jeg hidtil har benyttet, tager rigtig lang tid til denne lokation. Der er tale om en udgift på 3-4000kr/mdr + benzin + vask. Bilen ville kun blive brugt til erhverv, og jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave kørebog osv. Jeg har et selskab, med et par faste ansatte (dog ikke i DK). Men mit spørgsmål er så: |
Det afgørende punkt er om det netop ses som projektansættelse, hvor du reelt også har problem/risiko ved i det hele taget af fakture fra selskab. Det er gennemgået lidt her, specielt i linket et stykke nede fra en tidl. Amino tråd, hvor Revisor Bent Z er inde på triple risiko i forhold til skat
Det er som du er ine på samme forhold der gør sig gældende i forhold til om et selskab kan fradrag udgifter til leasing bil - eller om det ses som arbejdsplads for dig og i så fald er det heller ikke privatbil og kørepenge men derimod befordringsfradrag fra hjem til fast arbejdsplads
Ingen facit liste - få bindende svar fra skat via en revisor hvis du vil være sikker
vh John Hannover