Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Minilease af bil til erhverv - kan denne udgift afholdes i selskabet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg har kunder spredt udover Storkøbenhavn, og at jeg fra midten af august har 3-4 måneder hvor jeg kommer til at køre næsten hver dag til samme lokation.

Til det overvejer jeg stærkt at minilease en bil, da offentlig transport som jeg hidtil har benyttet, tager rigtig lang tid til denne lokation.

Der er tale om en udgift på 3-4000kr/mdr + benzin + vask.

Bilen ville kun blive brugt til erhverv, og jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave kørebog osv. Jeg har et selskab, med et par faste ansatte (dog ikke i DK).

Men mit spørgsmål er så:
Ville denne udgift kunne afholdes i virksomheden? Udfordringen er vel at denne midlertidige projektansættelse kunne blive set som "reel arbejdsplads", og dermed skal bilen køres privat (hvor kilometerpenge så er en mulighed).

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det afgørende punkt er om det netop ses som projektansættelse, hvor du reelt også har problem/risiko ved i det hele taget af fakture fra selskab. Det er gennemgået lidt her, specielt i linket et stykke nede fra en tidl. Amino tråd, hvor Revisor Bent Z er inde på triple risiko i forhold til skat

Det er som du er ine på samme forhold der gør sig gældende i forhold til om et selskab kan fradrag udgifter til leasing bil - eller om det ses som arbejdsplads for dig og i så fald er det heller ikke privatbil og kørepenge men derimod befordringsfradrag fra hjem til fast arbejdsplads

Ingen facit liste - få bindende svar fra skat via en revisor hvis du vil være sikker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)