Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter 14 år - Hjælp:)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og er 90% klar til at sætte min virksomhed i sving. Nu mangler jeg bare det sværeste - alt det med skat og sådan...

Min virksomhed skal sælge hjælp til forskellige hverdagsopgaver som græsslåning, rengøring og lektiehjælp. Jeg skal have 4 unge ansatte til at hjælpe mig med de forskellige ting, og de er alle 14-15 år

Nu kommer det I meget gerne må hjælpe med...

Skal virksomheden registreres et sted når man har ansatte? Og hvor?

Hvad skal virksomheden have af forsikringer? Og ville de være til at betale for mig?

Og kan jeg overhovedet indberette noget til SKAT som 14-årig?

Bemærk at det kun er et fritidsprojekt😉

Tak på forhånd
Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke optræde som virksomhed når du ikke er 18 - uden dispensation - og det kan du tidligst få når du er 15 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html  En dispensation til den tid vil næppe blive givet, hvis du skriver du vil ha 4 ansatte

Du må gerne yde græsslåning, lektiehjælp og rengøring og blive betalt for det som ikke myndig - men ikke optræde som virksomhed og derfor må du ikke ha ansatte overhovedet.

Skat: 

indtil du fylder 16 år, kan du arbejde i private hjem uden at betale skat af lønnen.

  • Det er kun skattefrit, hvis du arbejder for private personer, som familie, venner og naboer.
  • Arbejder du for en virksomhed, skal du betale skat, uanset hvor gammel du er.
  • Du skal betale skat af din løn, fra den dag hvor du fylder 16 år.

Du kan derfor gå igang overfor private uden at opgive noget til skat indtil den dag du fylder 16 - men må ikke arbejde for firmaer uden at de indberetter til skat. Ansatte kan du glemme - men du må godt henvise til at xxx kan slå græsset hvis du en uge ikke kan, og så la ham få lønnen - men det er så ham der laver arbejdet og ikke dig eller et firma du har

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)