Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop, varer sendt direkte fra producent i Kina til slutkunde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder på at starte min webshop op, og har i den forbindelse fundet en producent i Kina jeg vil samarbejde med. Producenten tilbyder også at håndtere forsendelsen, således at varen sendes direkte fra Kina til min slutkunde i Dk.

Dvs. at kunden placerer og betaler for varen på min danske webshop, hvorefter varen afsendes fra Kina direkte til kunden i her i Danmark.

Er det lovligt at gøre på denne måde? Skal jeg tage højde for nogle importregler? Eller hvordan fungerer det?

Jeg (min webshop) er jo som udgangpunkt kun mellemled mellem den danske kunde og producenten i Kina?

Nogle der har erfaring med dette?

Vh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikki.

Jeg går udfra, at det du vil lave er en dropshippingaftale med firmaet i Kina? Hvor du altså ikke har lageromkostninger, eget lager mv.? Ret mig hvis jeg tager fejl. Det er der i hvertfald ikke noget ulovligt i.

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal gøre kunden opmærksom på at der bliver lagt told + gebyr på når den kommer til landet, med mindre værdien er under bagatelgrænsen på 80 kr.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bagatelgrænse 80 kr er private men her er det jo trådstarter der vel fakturerer kunden og dermed også trådstarters ansvar med told og bogføring af importmoms vil jeg mene - ellers - hvis det er direkte fra Kina og ikke fakturerret via DK trådstarter, så er der også moms på - men jeg tror trådstarter vil være den der fakturerer kunden

Generelt er opfattelsen at dropshipping ikke fungerer fra uden for EU netop fordi hvis det er privat kunde -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med at kunden køber varen i din webshop, er det dit ansvar, at varerne bliver indfortoldet + evt betalt moms. Disse omkostninger må ikke påløbe kunden, da kunden har handlet indenfor EU.

Sådan rent praktisk, så ender dit forslag i absurt meget manuelt arbejde, fordi du skal sende papire til indfortoldning, betale indfortoldningen / kompensere kunder, som selv gør dette osv. 

Dertil kommer alle de kunder, som bliver sure eller irriteret over, at der både kan gå 1-2-3-4 uger ekstra med indfortoldningen, den længere leveringstid + alle problemerne med selve indfortoldningen.

Derfor er denne løsning ikke vær at anbefale, da ulemperne langt overstiger fordelene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikki M.:

Jeg (min webshop) er jo som udgangpunkt kun mellemled mellem den danske kunde og producenten i Kina?

Du er ikke bindeled, rent juridisk er du sælger til slutkunden. Der er kæmpe forskel!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)