Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en idé - hjælp!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er, 

Jeg har i et stykke tid gået rundt med en idé, som jeg nu ønsker at lufte for jer i håbet om at I kan guide mig lidt videre og måske give mig lidt input. 
Kort sagt vil jeg lave en webshop som sælger matchende sæt tøj til både mænd, kvinder og børn. Idéen opstod med udgangspunkt i mig selv, da jeg altid går utrolig meget op i at alt skal matche og fordi jeg elsker at finde på nye og smarte mønstre til et sæt. Jeg har et indtryk af at matchende sæt stadigvæk er ret IN og jeg kunne personligt godt se et marked for det. Hvad skal jeg gøre nu? Synes I om idéen? Jeg har ikke helt styr på hvordan man gør mht at få tøjet syet, men jeg har en klar idé om, at jeg gerne selv vil designe tøjet og finde stof til mønstrende osv osv. Er det en systue jeg skal have fat i og er jeg på rette spor hvis jeg påstår at havde hørt, at man skal søge i lande som Polen? Jeg håber VIRKELIG meget på feedback, det kunne være utrolig fedt, da jeg rigtig godt kunne tænke mig at bygge videre på en af mine idéer så jeg kan få lidt udfordring og ekstra i hånden mens jeg går på HHX. 

Bedste hilsner, 

Anna 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Jeg vil først og fremmest foreslå dig at finde nærmere ud af om der er market for din idé. Næsten hvad som helst kan sælges, hvis placeret i den rette indpakning - med det rette markedsførings budget bag.

Med det sagt, så ville jeg aldrig - ved mindre at du er millionær selvfølgelig - lade egne indtryk eller forestillinger om hvad andre folk kan lide, være nok til at gå ud og investere mange penge i eksempelvis udenlandsproduktion. Det kan i hvert fald blive en dyr affære, hvis der ikke er marked eller aftagere til dit produkt. I sidste instans kommer alting an på pris. Har du undersøgt andre lande om der er lignende koncepter som du måske kunne forpagte i Danmark/Skandinavien?

Du skal i hvertfald have en god investorer hvis du fra dag et vil diktere design i en designstue, starte stor produktion i udland med kontant betaling og have egen webshop, salgs teams og markedsførings strategi.

Jeg ville nok overveje fjernundervisning til den HHX i så fald!


Mvh Nikolaj

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj, 

Tusind tak for svar - jeg vil selvfølgelig ikke gå ud og investere penge i idéen, før jeg har undersøgt markedet. Jeg vil som sagt først undersøge markedet!
Min plan var egentlig bare at jeg ville sælge matchende sæt tøj, men jeg kan godt forstå nu at det nok går hen og bliver alt for dyrt som en opstart. 
Jeg må prøve at undersøge andre lande for lignende koncepter, så jeg måske kunne forpagte det herhjemme - problemet er bare at jeg tror det bliver svært at finde lignende koncepter med mønstre som jeg selv kan stå inde for at sælge. Jeg har en ret klar idé om hvordan jeg gerne vil have tøjet nemlig. 

Alle de ting du nævner såsom salgs team, er det virkelig nødvendigt? Jeg havde en forestilling om at jeg betalte nogle for at lave en fed webshop hvorefter jeg så selv stod for markedsføringen af produktet, at sælge det osv. Mener du, at det ville blive en for stor mundfuld? Jeg kunne jo eventuelt starte med en mindre produktion af enkelte designs og så se hvor det bærer hen, hvis nu jeg finder ud af at der er et marked for det? 

Vh Anna

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok forsøge mig med at finde en lignende forretning i et land med en mindre økonomi end her - og de kan være svære at finde, men der findes stadig gode produkter rundt omkring. Jeg er næsten 100% sikker på at dit produkt nok skal findes i et eller andet land, under et lille ukendt design firma som allerede har lavet de store investeringer. Jeg ville prøve aktivt på at finde dem online, og eventuelt hyre en agent i Asien til at kigge efter det.

Og så kan du jo prøve kræfter med en webshop og online markedsføring. Der er ben hård konkurrence i tøj og skønhed, så ved mindre du har en opsparing som passer på dit drive, så vil jeg passe på med at sætte mig i større gæld til f.eks indkøb og lagerbeholdning.

Hvis du virkelig er seriøs omkring et nyt design, så skal det selvfølgelig markedføres. Det sværeste ved nye produkter i webshops, er social proof. Og det tager meget arbejde at blive "godkendt" af brugerne hvis man blot er en lille webshop. Det skal du være forberedt på!

Mit bedste bud ville være: Find de "billige" veje ind i branchen, prøv kræfter med de forskellige niveauer af import, design, markedsføring osv., og arbejd dig op herfra - uden på noget tidspunkt at sætte dig i mere gæld end du kan komme ud indenfor et år.

Mvh Nikolaj

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj, 

Jeg må igang med at lede rundt i udlandet efter et lignende koncept. Tak for feedback, det betyder meget for mig!

Mht det du skriver med et nyt design, var min plan egentlig ikke som sådan at skabe et nyt mærke som skal på markedet, men bare få samlet en masse fede matchende sæt på én webshop. Mange brands har matchende sæt i deres sortiment, men det er ofte svært at finde ud af hvor de fedeste ligger og derfor ved jeg, at mange også har efterspurgt en shop hvor man kan se en masse matchende og fede sæt samlet ét sted. Derfor kunne det måske være, at jeg skulle lave en aftale med et firma et sted som sælger matchende sæt, hvor jeg så kan få lov at sælge dem på shoppen, eller hvad tænker du? 

Vh Anna

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se evt. på The Cloakroom (https://thecloakroom.com), så vidt jeg husker var der et interview med dem her på Amino for noget tid siden. Efter en style session med en personal shopper får man tilsendt pakker med matchende outfits og accessories. Lyder meget som det du skriver om. Måske bortset fra en style session. Det virker som om at du vil have standard outfits man kan vælge mellem.

Virksomheden er startet af danskere, så vidt jeg husker, men med base i Holland.

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 39
Fra  selfiehuer.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Jeg kan godt se for mig, at der er stort potentiale i dit koncept, da jeg umiddelbart har hørt om flere kvinder, der går meget op i at mandens slips skal passe til hendes egen kjole ;-)

Har du været ved at lægge budget til produktion og udvikling af dine helt unikke tøjdesigns?

Min tanke er, at det kan blive en overordentlig dyr fornøjelse at skulle starte en produktion op, for at få sit første varelager hjem. Umiddelbart ville jeg starte ud med at indkøbe tøjet fra diverse leverandører i starten og derfra sammensætte dine tøj-sæt. For her i starten vil du også skulle bruge penge på at få sat din webshop op, så den kan bære dit koncept = Din forretning skal udstråle eksklusivitet.

Samtidig er det vigtigt at dine kunder kan overskue din webshop. Den må ikke blive indviklet at handle på. De skal let kan vælge og vrage mellem de tøjsæt der passer til dem, f.eks. har du familiemoren, der skal købe ind til hendes mand og 2 børn. Og så er der kvinden på 20 år, der kun skal bruge et sæt til hende selv og hendes kæreste.

Jeg vil anbefale dig, at du allerede nu indhenter tilbud fra forskellige webshop udviklere, så du kan danne dig et overblik over udgifterne. Det kan blive en dyr fornøjelse, når du skal have programmeret din webshop. Jeg arbejder hos Danhost, hvor vi lige nu er ved at udvikle et modul til webshops, hvor man kan oprette "produktpakker". Her kan man f.eks. kan sælge et tøjsæt med 4 varer for samlet 500 kr., hvor der f.eks. kan være mange kombinationsmuligheder på kryds og tværs af forskellige produkter inkl. lagerstyrring m.m. Er det mon noget i den stil du får brug for? Eller hvordan forestiller du dig de skal bygges op?

#SELFIEHUER - Huer så flotte, at du får lyst til at tage et selfie!

http://selfiehuer.dk/4-huer-til-kvinder/

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Til både Carsten og Esben, 

Tak for jeres input, hvilket jeg er super glad for :-) 
Jeg havde godt set det koncept i viser mig, men min idé er slet ikke tænkt på samme måde! Jeg ved godt at det virker som en kæmpe opgave, men jeg har fået nogle gode råd som jeg er klar til at arbejde videre på. God dag til jer!

Vh Anna

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathrine, 

Tusind tak for dit lange og super behjælpelige svar på mit indlæg - det er jeg super glad for! 
Først og fremmest giver jeg dig ret i, at der er utallige kvinder der går op i at mandens slips skal matche deres kjoler ;-) 

Jeg må indrømme at jeg slet ikke er kommet så langt endnu, at jeg har lagt budget til produktion og udvikling. Det hænger nok også sammen med, at jeg efter en del feedback kom frem til at det ville være for dyrt at starte mit helt eget tøjdesign og da det egentlig heller ikke var det jeg havde i tankerne da jeg første gang fik idéen til webshoppen, er det ikke den vej jeg vil gå i første omgang. 

Jeg kan sagtens følge dig i dit råd med, at det vil være en god idé at indkøbe tøjet fra forskellige leverandører - kort sagt går min idé jo også blot og enkelt ud på, at jeg skal have en masse fede og matchende sæt tøj (f.eks. en fed t shirt og tilhørende shorts som er matchende i et superfedt design, til en ung og modebevidst herre, eller et matchende sæt tøj til en lille dreng i super fede mønstre) og som skal sælges på min webshop. 

Jeg vil gå igang med at indhente tilbud fra forskellige webshops og lede efter virksomheder med lignende koncepter. Umiddelbart forestiller jeg mig at jeg skal lede udenfor landets grænser, da jeg endnu ikke er stødt på lignende koncept her i Danmark. Forstå mig ret, der er mange forskellige webshops der tilbyder sæt men det er som regel imellem alle deres andre styles :-) min webshop skal jo udelukkende sælge forskellige sæt i alle aldre, hvilket jeg selv ser potentiale i. 

Vh Anna

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)