Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp : Regler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Charmore Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg skriver fordi jeg er igang med at opstarte ny virksomhed, og har et par spørgsmål vedrørende regler:

 

Hvis man bestiller smykker hjem fra evt Ebay.com, er jeg i tvivl hvad angår reglerne omkring at sælge dem - Hvis jeg nu f.eks. bare sælger dem til private over eksempelvis facebook - skal jeg så betale 24 % i skat af overskudet? og er det som overskud af mine samlede bestillinger eller kun samlet overskud af enkelte varianter?

- endvidere ved jeg, at man i ens papirarbejde, som virksomhed, skal gemme papirarbejde i 5 år - heriblandt adresse på ens forhandlere/sælgere - men på ebay.com, oplyses disse ikke ? er der andre oplysninger der kan skrives i stedet for ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Charmore:
Hvis man bestiller smykker hjem fra evt Ebay.com, er jeg i tvivl hvad angår reglerne omkring at sælge dem - Hvis jeg nu f.eks. bare sælger dem til private over eksempelvis facebook - skal jeg så betale 24 % i skat af overskudet? og er det som overskud af mine samlede bestillinger eller kun samlet overskud af enkelte varianter?
ca 44% skat når dit personfradrag mm er brugt - af samlet overskud - du skal føre regnskab og beskattes af indtægter minus direkte udgifter

Hvis du forventer at omsætte + 50.000 kr skal du momsregistreres - ellers kan du undvære eller stifte PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

Pas på kopivarer og evt skadelige stoffer i smykkerne

Charmore:
- endvidere ved jeg, at man i ens papirarbejde, som virksomhed, skal gemme papirarbejde i 5 år - heriblandt adresse på ens forhandlere/sælgere - men på ebay.com, oplyses disse ikke ? er der andre oplysninger der kan skrives i stedet for ? 
Du kan nogen gange bruge Ebay udskrift print - som viser sælger og der vil sælgers info kunne findes - det er jo vanskeligt at betale sælger uden, men du har ret i, at en egentlig faktura er besværlig at få, og så må du prøve at leve med kopi af alt du kan printe ud fra bugten om købet.

Du må ikke købe til videresalg fra Ebay sælgere der sender fra udenfor EU uden firma med importregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Charmore Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

44 % i skat - det var alligevel en del - jeg går ud fra at AL' skat så er trukket fra, og at jeg med god samvittighed kan overføre til egen konti efterfølgende uden ekstra beskatning ?

Ved de om importmoms er på de sædvanlige 25% som almindelig moms - eller om man både skal betale de 25 % i moms + importmoms ?

Tusinde tak for indslaget!
Det var virkelig en hjælp !  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

importmoms er samme beløb under salgsmoms og købsmoms og koster derfor ikke noget hvis man er momsregistreret http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html - De som skal betale noget for moms er dine private kunder - da du skal lægge 25% på salgspriserne som de skal betale

ja de 44% er AM bidrag og alm skat helt op til topskat - og hvad du i øvrigt hæver er skat helt uvedkommende-  du betaler skat af indtægter minus udgifter og ikke af hvad du hæver http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Charmore Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er du sej !

Det hele giver meget bedre mening nu ! 

Jeg har et par spørgsmål tilbage - og så burde det være alt for denne omgang :

Varer der automatisk har ''free shipping'' eller bliver sendt som gave - hvordan betaler man told og moms på dem?

& jeg har læst at hvis ens virksomhed har overskud, skal man betale yderligere 24% af dette - kan dét virkelig være sandt ?

Tusinde tak for din tid og enorme hjælp ! 

Mvh 

Cecilie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

free shipping er jo bare at fragt er med i varens pris. Gaver får man generelt vel ikke fra Kina som forretning og i alle fald har man pligt til at sikre at der er en faktura med værdi på varen med, og det er så værdien man fortolder

Skat er ca 44% efter fradrag er brugt op inkl, am bidrag og betale af al fortjeneste ja - Det har intet at gøre med hvad man hæver men af al fortjeneste helt enkelt. Man fører regnskab som skat kan indkalde - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html som forklarer hvordan man beskatte i personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Charmore Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde mange tak for din tid !!! :D

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)