Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at leje spillekonsoller ud uden aftale med producenter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Gro i byen Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil gerne lave en virksomhed der lejer spillekonsoller ud på dagsbasis, men er lidt i tvivl om ophavsret og regler for udleje af sådan noget udstyr.

Kan jeg fx købe en Playstation 4 et sted og så leje den ud til kunder - uden at jeg har fået tilladelse af Sony?

Kan jeg leje spil til maskinen ud - uden at have tilladelse fra firmaet bag?

Jeg har googlet lidt omkring regler som udlejningsvirksomhed, men finder kun noget om boligudlejning. Har nogen af jer et bud på hvor jeg kan blive klogere?

På forhånd mange tak og god sommer!

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt sikker på at du gerne må leje konsollere ud. Det svarer vil lidt til at man udlejer en slush-ice eller soft-ice maskine. Det skal der jo heller ikke tilladelse til.

Men udlejning af spillene må du helt sikkert ikke uden en aftale med producenten. Ligesom du ikke må købe en DVD film i Fona og leje den ud. :-) Men man kan selvfølgelig indhente rettighederne til det mod betaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der skulle hvis ikke være nåde galt med at leje spillekonsoller ud.

men spil er det et par ophavsrettigheder og nye spillekonsoller har også nåde med en lås på spil på den måde at de bliver låst til give spillekonsoller

ved dog ikke hvor meget det er slåede i gemmen enu. men tro ikke der er penge i det, du kan få en Playstation 4 ned til 3200,-

men ellers kan jeg ikke se der er nåde problem.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)