Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køreskole - hjælp fra revisor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere,

Jeg driver en køreskole i Århus-området, som går ganske fornuftig. Jeg har dog haft lidt uheldig rådgivning fra min nuværende revisor, så jeg går og overvejer at skifte revisor - derfor er jeg interesseret i at høre, om nogle af jer brugere har gode erfaringer med en revisor, gerne i Århus-området?

Jeg overvejer desuden at arrangere nogle ture til Spanien på motorcykel (MC), hvor deltagerne betaler et beløb for at deltage på turen. Jeg skal i den forbindelse til Spanien et par gange for at undersøge spændende steder at køre til på MC. Det afleder nogle spørgsmål, som jeg håber er revisor-kyndig kan hjælpe med: Kan jeg fratrække disse udgifter i min virksomhed? Der kommer jo først nogle indtægter senere, som relaterer sig til disse udgifter? Og hvad gør jeg med momsen på de udgifter fra Spanien, som jeg afholder? Kunne det være smartere at oprette et spansk selskab?

Mvh den fortvivlede kørelærer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

revisor søg evt www.agera.dk

MC undersøgelse Spanien. Ja hvis din tur er rent forretningsmæssig (eller du kun fratrækker de rent forretningsmæssige udgifter) og den udføres fordi der er en sammenhæng med din køreskole - eller fordi du udfører det som en aktivitet der hører ind under hovedkravene for fradrag, nemlig:

Udgiften skal medgå til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, herunder ordinære afskrivninger (statsskattelovens § 6).

Og

Virksomheden skal være drevet erhvervsmæssigt forsvarligt og med indtjening for øje. Formålet skal altid være, at få indtjening og overskud.

Skulle der så ikke opstå indtægt, så vil skat kunne afvise fradraget, fordi det ses som opstartsomkostning til noget der ikke gav indtægter, og så kan der være problem med at fradrage en udgift for sådan en undersøgelse i køreskolens indtægter, hvis den ikke relaterer til de indtægter du har i køreskolen

Det er ikke et krav at indtægten er kommet inden udgiften, blot at den overholder de to punkter 1 og 2 som det vigtigste

Den type fradrag og mange andre er bedre forklaret i E BOG OM FRADRAG 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)