Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af moms for import af varer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Det her er et forholdsvist let spørgsmål for jer der ved det. Tilbage i Starten af slutningen af April. Betalte jeg for nogle varer fra kina. 
Jeg modtog varerne først d. 15-Juli 2015. 
Jeg skal nu indberette moms for perioden: 01-Apr-2015 til 30-Jun-2015

Hvad skal jeg indberette momsen efter? Hvornår jeg betalte for varerne eller hvornår jeg modtog dem??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsopgørelsen fra SKAT vedr. din import modtager du først i august måned, så den skal med i din moms indberetning for 3. kvartal.

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvad hvis jeg skal videresælge varerne til et firma? Er det så ikke helt meningsløst at jeg betaler moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Du betaler jo altid moms når du køber varer ud fra faktura tidspunkt - og den moms får du så tilbage når du angiver moms

2 Du betaler ikke moms ved import hvis du er momsregistret - du bliver nødt til at sætte dig ind i momsregler http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

3 Du bør i det hele taget nok hitte en bogholder der kan hjælpe dig online -for du lyder til at kunne ha store problemer foran dig hvis du ikke får bedre viden om regnskab - ikke sagt surt, men fordi jeg ser mange knække nakken ved kontrol

Læs evt   Moms og momsfradrag    fra regnskabsskolen - den er også god at ha som opslagsbog om alle typer moms 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst din artikel igen. Der står at importregistrerede virksomheder får dokument fra skat/told med angivelse af told/afgift
Jeg har fået sådan et dokument af carelog, hvor tolden og momsen var angivet men intet dokument fra skat/told. 

Jeg kontaktede for noget tid siden carelog for at blive oplyst omkring hvad jeg burde gøre, umiddelbart lød det som om at det hele vil ske automatisk som modsætning til det jeg læser på nettet. Jeg fik dette svar:

”Normalt foregår det på den måde, at tolden bliver opkrævet af SKAT over virksomhedens månedlige afregning fra SKAT. Der vil toldreferencenummeret,2015118945456, figurere med en linje for told og en for moms. Momsen vil som regel ikke blive opkrævet fordi virksomhederne normalt har fradragsret for momsen”.

Desuden har jeg forstået det således at hvis jeg importeret varer der koster 100kr, så skal jeg angive i købsmoms og salgsmoms 25% af beløbet, altså 25kr i købs- og salgsmoms, SELVOM jeg endnu ikke har solgt varerne? Er det forstået korrekt?

Jeg forstår at en bogholder villevære en god løsning, men jeg vil rigtig gerne lige sætte mig ind i tingene, så jeg næste gang ikke er i tvivl. Jeg takker meget for jeres tid og hjælp. 

Venlig hilsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Firport:

”Normalt foregår det på den måde, at tolden bliver opkrævet af SKAT over virksomhedens månedlige afregning fra SKAT. Der vil toldreferencenummeret,2015118945456, figurere med en linje for told og en for moms. Momsen vil som regel ikke blive opkrævet fordi virksomhederne normalt har fradragsret for momsen”.

Desuden har jeg forstået det således at hvis jeg importeret varer der koster 100kr, så skal jeg angive i købsmoms og salgsmoms 25% af beløbet, altså 25kr i købs- og salgsmoms, SELVOM jeg endnu ikke har solgt varerne? Er det forstået korrekt?

carelog papiret dækker nok de du får fra told da de vel har stået som speditør - Svaret om moms er som sådan korrekt men dækker jo ikke fuldt - men ja når man er momsregistreret så skal man angive 25% af beløbet som importmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms - og derved koster det ikke noget. Næsten alle regnskabsåprogrammer som f.eks. dinero har konto for vare og ydelseskøb fra EU og fra uden for EU og de konti håndterer selv momsbogføringen

Når du sælger varen skal du lægge 25% salgsmoms på. Læs evt MOMS OG MOMSFRADRAG fra regnskabsskolen hvis du selv vil sætte dig ind i tingene - den kan også være opslagsværk for alle mulige andre momsspørgsmål, som e bog eller paperback

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John
Jeg har nu sat mig godt ind i Dinero, og takker for din anbefaling til at starte med, det har skabt en del overskuelighed. 
Jeg har lige et spørgsmål mht. indberetning inde på tastselv, for at være 100% sikker uden at få en lussing ved kontrol. Grund til min forvirring er selve supporten inde på Dinero :)

Dette er på Tastselverhverv:
Min vareværdi igger på f.eks. 25.000 kr, og speditørafgiften ligger på 2.800kr (carelog)  (dækkende over fragt og told)
Skal jeg indberette momsen af disse to køb ind under:
"Moms af varerkøb i udlandet": 25.000kr + 2.800kr,

Eller skal jeg kun indberette vareværdien på 25.000kr under "Moms af varerkøb i udlandet"
I så fald hvor skal speditørafgiften så indberettes?

Og self. skal samme beløb så indtastes under salgsmoms, så momsbalancen ligger på 0kr.

Mange tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

import moms er 25% af vare+fragt+told så alle beløb

Bruges kontoen i Dinero vil den automatisk lægge både 25% på som importmoms under salgsmoms og samme beløb under købs moms om ikke jeg tager meget fejl

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html hvis du vil vide hvordan eksport moms beregnes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)