Vil blot bemærke til KS71, at man da kan lukke sådanne tidsmæssige huller i reklamationsretten via aftale - Problemet er blot, at hvis man ikke er stor nok / en god nok kunde, så har man måske ikke en forhandlingsposition, så man kan kræve sådanne aftalevilkår. Men udgangspunkt er da, at man altid skal forsøge at sikre sig en reklamationsret mod sin leverandører, som sikrer en i den periode ens egen kunder kan reklamere. |
Som jeg skrev tidligere, sålænge du handler fra EU (din Fakta ligger i EU) så er det fuldstændig ligemeget hvor varen oprindeligt kommer fra.
I forhold til det der i tråden bliver nævnt om kassebon, hvis du køber for under 3000 kroner om ugen pr butik/butikskæde behøver du kun en type 1 forenklet faktura, det som man til daglig kalder en helt normal kassebon.
På kassebonen skal der stå:
butikkens navn og CVR-nummer (hvis du køber privat på DBA fx så er det sælgers fulde navn og CPR nummer i stedet for),
Dato, bon-nr, kort beskrivelse af varen/varerne, prisen + oplysninger om moms.
Alt det der burde der stå på en helt normal kassebon.
Hvis du handler for over 3000 kr skal du bede butiklen udstede en fuld faktura hvilken de ifølge loven har krav på hvis man køber for over 3000 kr et sted. Ligesom når du køber iPhone, køleskab eller lign. over 3000 får du altid en faktura.