Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

arbejdsgiver?? Skal jeg være i DA

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har startet et ivs og skal muligvis ansætte en person. Nu, er der jo rigtig mange regler for alting og synes ellers at jeg har læst godt på det hele men er nu alligevel i tvivl. Skal jeg som mulig kommende arbejdsgiver, være medlem af Dansk Arbejdsgiverforening? Er der noget lovkrav om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej slet ikke. Det er helt frivilligt om du vil være medlem eller ikke. Du skal være arbejdsgiver registreret i CVR og følge lønregler og lave ansættelses papirer, men der er ikke krav om medlemskal af arbejdsgiverforening. Hvis din ansatte er organiseret i faget, så kan det dog være en fordel ved evt. diskussion/konflikt

Du skal ha den ansatte forsikret i arbejdsskadeforsikring - og det skal du også for dig selv som ejer, uanset løn rent lovpligtigt i IVS derimod

vh John H (generelt om IVS med mindre du er sikker på alt https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, mange tak.
Det er vel ikke alle forsikringsselskaber
som har denne type forsikforsikringer. Nogle gode forslag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg alle har faktisk - Jeg bruger Gjensidige i to fald hvor jeg forsikrer ejer med den lovpligtige i IVS og ApS - de var billigst de par gange jeg checkede - husk den også er lovpligtig for dig selv som ejer, uanset løn eller andet :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg ved ikke om det er lidt frækt at kaprer en andens tråd her, men ved du tilfældigvis hvad for en § du refererer til (med hensyn til arbejdsskadeforsikring værende lovpligtig) ? Jeg kontaktede erhvervs styrelsen som ikke vidste noget om det og henvist derfra noget forsikrings afdeling ved statens administration et eller andet, de havde ingen lovpligtige forsikringer hos dem og henviste til at jeg kan spørge min kommune om det ved hvad det handler om...

Jeg tror skam 100% på dig men undre mig over de ikke ved noget om det ved erhvervs styrelsen.

V.h.

Chris

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep til § 48 og 49 og årsagen er kort forklaret, at direktører i selskaber altid anses som ansatte, uanset de får løn (hvad de jo kunne tage hvert 3 år om de ville) og derfor skal der altid være tegnet lovpligtig arbejdsskadeforsikring for disse.  Dette gælder også selv om man evt kun ejer et holding. Dette med holding er også med i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html hvor styrelsen besvarer et klart spørgsmål om holding

Undladelse vil medføre en bod der normalt udgøres af det som er sparet under alle år + dobbelt op. Jeg TROR ikke der er langt til at der skal ske auto kontrol af forholdet, da styrelsen allerede har regel om at alle der framelder, via deres forsikringsselskab skal opgives til styrelsen som nu frameldt. Næste huk er givet kontrol af tilmeldingen (eller man kunne sende opkrævning til alle nye selskaber for at undgå nogen falder ved siden af) DOG er det ikke lovpligtig, hvis man som udlænding ejer dansk selskab og ALDRIG udfører arbejdet for selskabet fra Danmark. Aldrig skal tages helt bogstaveligt 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)