Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelsekontrakt og opsigelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har her i sommers haft ansat en mand til at hjælpe med en ekstraordinær opgave. Han gik arbejdsløs, og vi aftalte 3 ugers arbejde. Han har arbejdet præcis 3 uger og 1 dag (uge 26, 29 og 30 og så mandag i uge 31).

Nu er han så gået til sin fagforening/a-kasse med henblik på at få dagpenge, og de beder ham om både ansættelseskontrakt og opsigelse. Jeg vil gerne give ham begge dele, men jeg vill ikke "fanges" i noget.

Hvad skal jeg skrive? Han er/var timelønsansat håndværker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en ansættelses kontrakt der siger at han skulle være ansat fra dato - til dato som timelønnet - beskæftiget med xxxxx - arbejdstid ??  Kontrakten ophører automatisk uden varsel på slutdatoen

Det som er problemet er givet, at du skal af med såkaldte G dage (tror det er = 2 dages arbejdsløshedsunderstøttelse ved under 3 mdr og 3 dage over) men jeg kan tage fejl. Det er en af de tossede ting, at hvis man fyrer nogen som så går direkte i arbejdsløshed, så kan vedkommende ikke få dagpenge de første dage - så dem skal arbejdsgiveren betale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man skal passe på med tidsbegrænsede ansættelser.

Sådanne ansættelsesforhold er også omfattet af lov om tidsbegrænset ansættelse, hvor det blandt andet fremgår, at en tidsbegrænset ansats ansættelsesvilkår ikke må være mere ugunstige end end fastsats vilkår, hvis dette skyldes tidsbegrænsningen og ikke objektive forhold, så såsom ringere kvalifikationer osv.

Spørgsmålet er imidlertid, om du ikke blot kan lave en bekræftelse af ansættelsen til fagforeningen, da lønmodtageren ikke har krav på ansættelseskontrakt jf. lov om ansættelsesbeviser, da den kun omfatter ansættelsesforhold, der har en varighed over 1 måned.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 58
Fra  Viborg Løn & HR - Dataløn og VISMA PARTNER Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Søren,

se vores ekspertblog indlæg i morgen onsdag fra kl.9.00, hvor ansættelseskontrakten gennemgås.

Hvis Du ikke kan vente, må Du gerne kontakte vores lønkonsulent Vita D. Knudsen på tlf. 87270105, så skal vi nok hjælpe dig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)