Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med udlandet med og uden CVR.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg køber et product fra et andet land F.eks. Tyskland for 100kr med mit CVR og efterfølgende indberetter moms.
Jeg skriver 100 ind i Rubrik A - varer
og derefter 25kr i Moms af varekøb i udlandet under Salgsmoms

Hvis jeg nu er kommet til at købe samme vare uden CVR og har betalt 100kr + 19kr(Tysk momsats 19%)
Hvad gør jeg så?
Skal det håndteres på en speciel måde eller skriver jeg bare de 19kr op i min bogføring under JegErIdiotUdgifter?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

så er dit varekøb som du fratrække bare kr 119

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasBagge:
Hvis jeg køber et product fra et andet land F.eks. Tyskland for 100kr med mit CVR og efterfølgende indberetter moms.
Jeg skriver 100 ind i Rubrik A - varer
og derefter 25kr i Moms af varekøb i udlandet under Salgsmoms. 

Den synes jeg lyder lidt gal. Du bogfører 25% af prisen for varen som importmoms - så korrekt har sin rubrik 25 kr under salgsmoms i indberetningen, men som momsregistreret, lægger du samtidigt samme beløb på i købsmoms. Det gør dit regnskabsprogram i øvrigt normalt selv ved brug af konto som i dette fald - varekøb EU men det skal ikke som momsregistreret koste dig noget - det er på begge sider af momslinjen som forklaret i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  sus ned til import for momsregistrerede fra EU

ThomasBagge:
Skal det håndteres på en speciel måde eller skriver jeg bare de 19kr op i min bogføring under JegErIdiotUdgifter?
 Skype-TongueOut meget lille idiot men ja - 139 kr er så prisen for varen uden moms og du har hele det beløb som din udgift/fradrag og så er den ikke længere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ThomasBagge:
Skal det håndteres på en speciel måde eller skriver jeg bare de 19kr op i min bogføring under JegErIdiotUdgifter?
 Skype-TongueOut meget lille idiot men ja - 139 kr er så prisen for varen uden moms og du har hele det beløb som din udgift/fradrag og så er den ikke længere

vh John H

Hvor får du de 139 kroner fra? Jeg er enig i første eksempel med 25 kroner i salgs- og købsmoms der udligner. Men køber han uden CVR nummer så er beløbet vel bare de 100 + 19% - altså beløb på 119 i driften?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Madsen:

Cookie - John Hannover:

ThomasBagge:
Skal det håndteres på en speciel måde eller skriver jeg bare de 19kr op i min bogføring under JegErIdiotUdgifter?
 Skype-TongueOut meget lille idiot men ja - 139 kr er så prisen for varen uden moms og du har hele det beløb som din udgift/fradrag og så er den ikke længere

vh John H

Hvor får du de 139 kroner fra? Jeg er enig i første eksempel med 25 kroner i salgs- og købsmoms der udligner. Men køber han uden CVR nummer så er beløbet vel bare de 100 + 19% - altså beløb på 119 i driften?

skrivefejl 119 kr :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)