Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Typer af Cookies?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer, jeg håber i kan hjælpe. 

Jeg har fundet en liste over forskellige former for cookies.

Men er disse cookies nogle jeg skal aktivere på min hjemmeside?

Hvad kan jeg som virksomhed, bruge disse cookies til, udover at de hjælper mig på google analytics?

  1. Session cookie: Session cookies, der sættes af websitet, bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden og huske om du fx er logget ind. Session cookies slettes automatisk, når du lukker din browser.
  2. Session cookie (3. part): Session cookies, der sættes af et 3. part website, bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden og huske om du fx er logget ind. Session cookies der sættes af 3. part slettes automatisk, når du lukker din browser.
  3. Persistent cookie: Persistent cookies, der sættes af websitet selv. Persistent cookies gemmes på brugerens enhed og udløber på en given dato/tidsinterval.
  4. Persistent cookie (3. part): Persistent cookies, der sættes af et 3. parts website, som websitet er forbundet til. Persistent cookies gemmes på brugerens enhed og udløber på en given dato/tidsinternval.
  5. Google Analytics: Information om websitets brug af cookies fra Google Analytics – indsamling af trafikdata (ej person henførebare) på sitet.
  6. JavaScript cookie: JavaScript kode og filer fundet på websitet, som kan sætte cookies. Hver fil skal manuelt tjekkes for, om den faktisk sætter cookies.
  7. Flash cookie:Flash movies kan gemme information i "Flash Cookies", som gemmes på brugerens browser. Et manuelt tjek af hver fil er påkrævet.
Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge dem til noget, hvis du ikke er programmør. Facebook bruger f.eks. cookies til at gøre så du ikke skal logge ind. ("Husk mig" funktionen)

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk en lidt forkludrende liste, fordi den blander nogle ting sammen som ikke har noget at gøre med teknologien.

Du skal kun sætte en cookie hvis du har er behov.

Typisk er session-cookies til f.eks. en indkøbskurv til en webshop. Eller til at kontrollere om en bruger er logget ind i et medlemskontrolleret område af dit website.
Disse session-cookies sættes som ofte af dit CMS og er ikke noget du selv skal implementere. Disse cookies betegnes også for ar være nødvendige for at dit website fungerer efter hensigten og du skal derfor ikke have samtykke til at sætte disse cookies.

Cookies som bruges til at analysere adfærd og danne statistik anses dog ikke for at være nødvendige at sætte for at dit website fungerer efter hensigten og derfor skal du indhente samtykke til at sætte disse cookies. Google Analytics er blandt andet en af disse.

Jf. Cookie-lovgivningen skal du dog, uanset hvilke cookies du bruger, informere dine besøgende om de cookies du sætter. Det ligner sådan en oversigt du er kommet i besiddelse af.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.


Kan jeg spore mine besøgende via Cookies?

Hvordan udnytter jeg dem bedst muligt? Hvad kan jeg få af informationer om mine besøgende?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Line Schulzt:
Kan jeg spore mine besøgende via Cookies?

Ja. Der er et simpelt produkt kaldet Google Analytics som kan give dig rigtig mange oplysninger om dine brugeres færden på dit website.

Line Schulzt:
Hvordan udnytter jeg dem bedst muligt? Hvad kan jeg få af informationer om mine besøgende?

Det afhænger rigtig meget af hvilke oplysninger du gerne vil bruge og hvad du gerne vil opnå.

Du kan læse mere om hvilke oplysninger du kan få på dine besøgende på Google Analytics website.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)