Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkerte beløb på importspecifikationer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg oplever konstant at momsbeløbene på importspecifikationer for varer fra Kina er for små. Typisk kun 6-7 procent af købsprisen i stedet for 25 procent. 
Hvordan bør det håndteres? Jeg har ikke lyst at bruge tid på at få det rettet via Kina og DHL osv. Men det er måske det bedste?
Hvis jeg ved momsangivelsen angiver købsmomsen inklusiv de 25% som dinero beregner og de 6-7 procent salgsmoms på køb af varer fra uden for EU, så ender jeg jo med at tjene lidt på momsen..
Skal jeg eventuelt bogføre kina-købene uden moms og så bogføre momsen fra importspecfikationen manuelt når den kommer?
Jeg har spurgt skat, de siger at det er et normalt problem at kineserne under-fakturerer.

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Hvis kineseren underfakturer, så må du kun bruge det beløb der står på hans faktura i dit regnskab = du taber en masse for du giver mere +  din bank stemmer ikke. Du må ikke bogføre efter bank - du skal fakturere efter korrekt faktura og bare stemme af med bank

2 Du må naturligvis aldrig i importmoms bogføre mere som købsmoms end som salgsmoms uanset hvad, iog det gør Dinero jo ikke - de tager både +25% af totalen som importmoms/salgsmoms og 25% som købsmoms - alt andet ville være momssvindel - og skat kan godt i tlf sige at de ved Kina tit svindler, men er det dig der ryger til kontrol kommer du i store problem. De vil både kunne give told og moms og skattebøde + beskylde dig for bevidst svindel, hvis du ved, at den faktura der kommer til told, ikke svarer til det du faktisk betaler (og måske tilmed bogfører) Som importør er der kun EN ansvarlig for korrekt told og moms, og det er dig. Du har pligt til hver gang faktura ikke stemmer, at sikre at told får den helt korrekte faktura - Besværligt ja, men så få kineresen til at rette ind - det har mange andre måttet

3 - du må finde nogen i Kina der giver korrekt faktura, det andet er helt enkelt svindel, også toldmæssigt. De gør det for at spare skat for sig selv, men bringer dig i uføre. Det er fordi der er små tosser som slet ikke generelt er modne til eksport, for de som er i Kina - kender helt til hvad der kræves - skift leverandører eller end med et regnskab der kan koste dig en masse i skat, fordi du bogfører efter betalinger men har fakturaer på helt andet beløb til told + told kan knalde dig for told svindel - så tag ordentlig fat og få ting på plads med dine leverandører eller find noget andet at lave vil jeg råde til

Sorry hvis jeg lyder hård, men det du er ude i er der rigtigt mange der han tabt rigtigt mange penge på og måtte lukke

 John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er ikke i tvivl om at regnskabsprogrammet regner de rigtige tal ud.
Nu har jeg set nærmere på de comercial invoices som sidder uden på pakkerne når de ankommer. Det må være grundlaget for importspecifikationen. De stemmer slet ikke, beløbene er for små, varerne forkerte osv. Jeg fandt faktisk to der var helt ens på nær dato og fakturanummer. Så kineserne har bare taget en kopi af en tidligere og rettet dato og fakturanummer. Så det tyder på at det er noget de gør helt bevist.
Så ringede jeg til skat igen og spurgte hvad de vil råde mig til at gøre. De anbefaler at jeg anvender de korrekte tal fra regnskabsprogrammet når jeg angiver moms. De ser ingen grund til at køre en rettelse på det. Det drejer sig om ca. 5 forsendelser a ca. 2000 kr. som der ikke er told på. (gad vide om den manglende told også er en fejl...) 
Og så skal jeg selvfølgelig have fat i kineseren for at få korrekte comercial invoices fremover, så importspecifikationerne kan blive korrekte fremover.

Allan.

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste risiko er at ringe til skat ikke kan bruges hvis told siden ved en gennemgang finder fejl, og ja - den manglende told er sikkert en fejl. Ellers fint nok med at bruge korrekt beløb til importmoms og så i alle fald få det rettet så det ikke gentager sig - det vil formilde alle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)