Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens..
Jeg er lige startet på mit nye arbejde og har brug for hjælp. 

Jeg arbejder som kørende sælger i Herning. Jeg kommer fra Skjern, hvilket vil sige, at jeg kører 43 km for at komme på arbejde. Fra Herning kører jeg så videre ud og sælger for firmaet. Dette er i min egen bil hele tiden, som kørslen forgår.


Jeg ville blot høre, hvor meget jeg kan tage kørselsfradrag hos Skat for? Kan jeg kun få fradrag fra  Skjern til Herning eller kan jeg også få for de antal km jeg køre fra Herning og videre ud og sælger for firmaet?

En lille info er, at jeg få kørselsgodtgørelse for de første 870 km af firmaet i måneden, som jeg kører fra kontoret og videre ud. Jeg kører dog langt mere end det i måneden. 

Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kørsel til og fra arbejde er befordringsfradrag som normalt automatisk kommer med på selvangivelsen når skat kender din arbejdsplads http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 

Du får så, om jeg forstår dig korrekt - statens takst i skattefri kørselsgodtgørelse for de første 870 km din præcist førte kørebog viser. Det du kører ud over det iflg. kørebogen får du så - stadigt efter kørebog - som befordringsfradrag (de lavere satser fra første link). http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, John!