Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens..
Jeg er lige startet på mit nye arbejde og har brug for hjælp. 

Jeg arbejder som kørende sælger i Herning. Jeg kommer fra Skjern, hvilket vil sige, at jeg kører 43 km for at komme på arbejde. Fra Herning kører jeg så videre ud og sælger for firmaet. Dette er i min egen bil hele tiden, som kørslen forgår.


Jeg ville blot høre, hvor meget jeg kan tage kørselsfradrag hos Skat for? Kan jeg kun få fradrag fra  Skjern til Herning eller kan jeg også få for de antal km jeg køre fra Herning og videre ud og sælger for firmaet?

En lille info er, at jeg få kørselsgodtgørelse for de første 870 km af firmaet i måneden, som jeg kører fra kontoret og videre ud. Jeg kører dog langt mere end det i måneden. 

Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kørsel til og fra arbejde er befordringsfradrag som normalt automatisk kommer med på selvangivelsen når skat kender din arbejdsplads http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 

Du får så, om jeg forstår dig korrekt - statens takst i skattefri kørselsgodtgørelse for de første 870 km din præcist førte kørebog viser. Det du kører ud over det iflg. kørebogen får du så - stadigt efter kørebog - som befordringsfradrag (de lavere satser fra første link). http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, John! 

Jeg kørte 923 km første uge, så de sidste 53 kroner for jeg så befordringsfradrag for?  + de det jeg køre resten af løn perioden? 


Jeg skal så ikke skrive de første 870 km ind i skats befordringsfradag system? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder korrekt- Din arbejdsgiver giver kørepenge for 870 km og indberetter det som han/hun (eller handhun lyder det som) skal. Det som ligger derudover skal du skrive i befordringssystemet som ændring - og du skal føre kørebog - som du jo skal også til arbejdsgiver betalingen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skjern
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lignende job, og manden fra Skat sagde det ikke var muligt, at både få kørselsfradrag og godtgørelse. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Andersen:

Jeg har et lignende job, og manden fra Skat sagde det ikke var muligt, at både få kørselsfradrag og godtgørelse. 

ikke for samme km nej - men som beskrevet tidl. jo

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skjern
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker mærkeligt at Skat har fejlinformeret mig.
Jeg modtager kørselsgodtgørelse for de første 1000 km i måneden af min arbejdsgiver. Jeg køre ca. 3000 i måneden. Jeg ringede til Skat, og de sagde, at det så ikke var muligt at få fradrag for de sidste 2000, da man ikke kan få begge dele.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Andersen:
Det virker mærkeligt at Skat har fejlinformeret mig.

Nedenstående link understøtter Johns synspunkt. Korrekt at man ikke kan få kørselsgodtgørelse og kørselsfradrag for de samme kørte km. Du kan i dit tilfælde få kørselsfradrag for de km som overstiger de 1000 km. Husk at føre kørebog for at dokumentere kørslen.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064181

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Andersen:
Det virker mærkeligt at Skat har fejlinformeret mig.
Jeg modtager kørselsgodtgørelse for de første 1000 km i måneden af min arbejdsgiver. Jeg køre ca. 3000 i måneden. Jeg ringede til Skat, og de sagde, at det så ikke var muligt at få fradrag for de sidste 2000, da man ikke kan få begge dele.

tror det er en misforståelse - du kan ikke for SAMME km få begge dele - men den kombi jeg beskriver er OK først kørepenge statens takst som du modtager for xxx km - og kører du mere end det og får ikke penge for det - så befordringsfradrag for det som ligger ud over det du modtager fra arbejdsgiveren - husk korrekt kørebog

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)