Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart at lille enkeltmandsvirksomhed og varelager?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig?

Jeg er netop hjemvendt til DK efter flere år i UK. Her drev jeg en lille hobbyvirksomhed med håndlavet børnetøj mm. Jeg har et større stoflager som er indkøbt løbende gennem de sidste år, bla. på ebay i UK. ( værdi for ca. 15.000 kroner)

Jeg skal nu til at starte op med en lille enkeltmandsvirksomhed herhjemme. Jeg har fået CVR nr og det hele - så det skulle være på plads.

Mit spørgsmål lyder nu på hvorledes mit stoflager kan indgå i mit fremtidige regnskab? HVordan gør jeg?

På forhånd tak for hjælpen.

Bedste hilsner Sofie

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes - Anette Sands forklaring fin

Vigtigt er, at du er seriøs om vurdering af værdi. Det må ikke skydes ind til nogen form for overværdi, men det er godt hvis du f.eks. kan ha regninger fra oprindeligt køb eller kan finde tilsvarende idag. Ellers bare helt som AS beskriver, som alm varekøb - og modkonto ligger så i status - privat indskud i mellemregning/egenkapital

Husk, at varelageret dog som sådan ikke er en udgift, for så længe det ligger som lager, så er det samme værdi som penge i banken. Alle varer skal regnes med som beholdning når man laver regnskab - råvarer og færdigvarer og værdien lægges til varelager så der er ikke som sådan fradrag for lageret, andet end når du bruger af det og det dermed laves om til f.eks. en færdigvare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)