Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg vil gerne starte en virksomhed, men jeg ved intet om det.

Kan jeg få nogle til at lave en oversigt for mig, som viser de forskellige ting, som jeg skal have styr på.

Nu tænker jeg på aftaler og andre ting, som man skal bruge før man starte sin virksomhed. :-)

Jeg er kun 14 år og meget uerfaren, så start fra bunden med selv alle de basale ting! :-)

Mvh. Emil

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey ;)

Du skal nok ind på den her hjemmeside -> https://startvaekst.virk.dk/opstart 

Iværksætterens "håndbog" til når man er helt på bunden, og mangler et sted at starte og komme videre fra ;)

Den forklare i enkle trin, omkring alle de aspekter, beslutninger og hvad man skal have styre på fra start til slut.

Det eneste MÉN! Er at du ikke kan starte virksomhed selv, så der skal du enten snakke med dine forældre omkring at de måske kunne starte det op for dig, eller vente til (tror det er når du bliver 15), hvorefter du kan få dine forældrelse godkendelse til at starte dit eget firma. Må dog indrømme at jeg ikke helt ved hvordan det fungere, men mener der også står noget om det inde på den hjemmeside jeg gav dig.

Ellers så prøv og søge på John Hannover herinde, han har en blog der hjælper og besvare mange af de spørgsmål man har som nystartende.

Håber det hjalp lidt ;) 

Steffan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Leonhard:
Jeg er kun 14 år og meget uerfaren, så start fra bunden med selv alle de basale ting! :-)
du må ikke optræde som virksomhed overhovedet før du er enten 18 - eller har dispensation fra statsamtet - eller den drives af nogle over 18 - Du kan helt enkelt ikke forpligte dig, og givet ikke få bankkonto til det og ikke betalingsløsning og og og - Selv om det kan lyde surt

Dispensation kan du tidligst få når du er 15 - og her kan du se hvordan http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html   og her kan du læse mere om hvorfor det er forbudt at optræde som virksomhed når man er under 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Du må gerne udføre arbejde-  ydelser mod honorar - som ansat eller ung arbejder - eller slå græs osv - men ikke optræde som virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John Hannover,

Dejligt at du skriver dette til mig, da jeg ikke havde den fjerneste anelse selv! :-)

Jeg kunne eventuelt sætte mig ind i branchen, og starte lige når jeg fylder 18 år. :-)

Jeg læser med glæde dine artikler, så har jeg jo også chancen for at starte før, hvis jeg ikke kan vente! :-)

Tak for informationerne!

Mvh. Emil :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Tusind tak for informationen!

Hjemmesiden gør det mere overskueligt, og jeg kan altid stille spørgsmål herinde! :)

Jeg undersøger, og gør mig klar til når jeg bliver 15 år! :-)

Mvh. Emil :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)