Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt af Wordpress blog - en der kan guide

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har for nyligt oprette en blog for vores firma. Bloggen er oprettet som et subdomæne, altså såldes http://blog.domæne.dk

Jeg har indset, at dette ikke er så smart da blog dermed ikke bidrager til SEO på vores hovedside. Jeg ønsker derfor at flytte bloggen til http://www.domæne.dk/blog.

Bloggen er under 1 måned gammel så der er ikke så meget indhold der skal flyttes. Mine spørgsmål er

1. Er der en nem måde at gøre dette? (Evt. link til guide på nettet). Jeg er i tvivl om jeg bare kan oprette en ny instans af wordpress på den nye sti og overskrive databasen med det gamle. Problemet er hvis der i denne database er oplysninger omkring http://blog.domæne.dk (hvilket jeg kunne mistænke).

2. Skal jeg gøre noget i forhold til google? Pt. er domænet oprettet i webmaster (både bing og google). Det havde jeg tænkt mig at slette igen. Kan der være risiko for at blive straffet for dublicate content? (Jeg påtænker at slette subdomæne og gamle blog så snart det andet er flyttet, men måske google ikke opfatter dette lige så hurtigt).

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 60
Fra  www.netglobe.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du er velkommen til at kontakte os, det hjælper vi gerne med. Lige nu tilbyder vi gratis webhotel på vores pro1, Brug rabatkoden "juli2015dk". 

Netglobe.dk - Kvalitets webhotel med høje oppetider, effektive backup rutiner, lynhurtige svartider og meget mere. 

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Netglobe, men vi har allerede webhotel. Det er ikke tanken at flytte vores domæne og blog, men udelukkende at flytte selve bloggen til domænet istedet for sit eget subdomæne.

Vores nuværende webhotel kan fint håndtere dette - de spørgsmål jeg har går på de 2 punkter jeg nævner ovenfor.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes flere måder. En rimelig idiotsikker metode er ved hjælp af et plugin der hedder "All-in-One WP Migration"

1. Installer plugin på din nuværende wordpressinstallation www.blog.ditdomæne.dk

2. Aktivér plugin og exporter din blog. Husk det skal være med det hele temaer, plugins osv.

3. Lav en ny wordpressinstallation på den ønskede sti www.ditdomæne/blog. Det er virkelig nemt, hvis du har 1-click-install på dit webhotel.

4. Installer "All-in-One WP Migration" plugin i den nye installation og aktivér

5. Importer den fil du eksporterede fra www.blog.ditdomæne.dk. Herefter kommer en instruktion om at gemme dine permalinksindstillinger to gange samt give en anmeldelse af dette plugin. Det er vigtigt at gemme permalinks to gange, men du behøver ikke anmelde plugin. Det sidste er vist bare et trick fra udviklerne side, så de kan få flere anmeldelser :-)

Dette er også et udmærket plugin at have i baghånden, hvis man nemt og hurtig vil have en backup af sin wordpress-side. Så eksporterer man bare sit site og gemmer filen lokalt eller hvad man nu lyster

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er muligt at flytte en wordpress installation fra et subdomæne til en anden placering på serveren. Praktisk set foregår ligesom at flytte fra en wordpressmappe til en anden mappe på samme server.

Læs yderligere om det her http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress under overskriften "Moving Directories On Your Existing Server". Du har ingen bekymrer mht. google, da du sletter indholdet på den oprindelige placering så snart du har flyttet det til den andet placering (domæne.dk/blog).


Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte

Helt perfekt guide det var jo super nemt (Kanon plugin) - mange tak for hjælpen :-)

Også tak til jer øvrige for jeres input. Fedt at man kan få så velkvalificeret hjælp.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det forstås sådan at du har klaret det? :-)

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - dit forslag med plugin og export / import var overstået på under 10 min ;-)

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)