Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deling af udgift mellem virksomhed og privat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg freelancer som filmskaber og skal lave en lille film med bjerbestigere. I den forbindelse skal jeg købe en del udstyr og især tøj der er nødvendig for at færdes i bjergene. På den ene siden er det en udgift jeg bliver nødt til at lave for at gennemføre projektet. På den anden side vil jeg ikke udelukke at jeg også kommer til at bruge en del af tingerne i privat sammenhæng. Hvordan burde jeg føre disse udgifter evnt. dele dem mellem privat og virksomhed?

MVh. 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne du få sat et synligt firmalogo (eget firma) på tøjet? Så er det nemlig uniformering og fradragsberettiget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej et logo giver ikke skattefrihed for tøj til ene ejer

Det er for mig sådan, at jeg ikke tror der er fradrag for tøj til brug i bjergene, hvis det på nogen måde også kan bruges privat

For ejer er reglerne skarpe. Hvis det var ansatte og ejer krævede, at du brugte tøjet når de kom på arbejde, og tog det af inden de gik privat efter arbejde, så var der fradrag - f,eks uniform som også kunne ha logo. Logi i sig selv giver slet ikke fradrag for tøj til ejer

Trådstarter må vurdere, om det er tøj han kun kan bruge og kun bruger firmamæssogt, og hvis det er det, så fradrag, men bruger han det og vil bruge det privat så er der ikke fradrag. Er det en sikkerhedsline som KUN anskaffes fordi der skal filmes og som ikke bruges privat og tilsvarend- så kan det trækkes fra men pas på, skat er hårde overfor beklædning der kan anvendes privat - bare rådighed fjerner let frarag

læs mere om netop det og meget andet i http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/fradrag-i-virksomheder-og-selskaber.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Et spørgsmål i samme dur. Men her køber jeg en computer udelukkende til firmabrug, så jeg altså har to, én til firma som jeg ejer og én til privat. Så er det vel helt i orden at fradrage for arbejdscomputeren?

Hvis jeg så kommer til at tjekke min private mail fra arbejdscomputeren, hvordan er jeg så stillet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

oskarvm:
Et spørgsmål i samme dur. Men her køber jeg en computer udelukkende til firmabrug, så jeg altså har to, én til firma som jeg ejer og én til privat. Så er det vel helt i orden at fradrage for arbejdscomputeren?
jep - Specielt hvis det er to rimeligt lige gode fakturaer. Skat er jo ikke rørt sammen i en suppeterrin i går :) så hvis den ene maskine er en gammel sag, og den anden moderne med moderne styresystem, så vil de nok kunne kræve mere af dig, for at overbevise dem om, at du KUN bruger den nye til firmaet - Er det to rimeligt gode nye til begge formål er det slet ikke noget problem

oskarvm:
Hvis jeg så kommer til at tjekke min private mail fra arbejdscomputeren, hvordan er jeg så stillet?
 Ja så bruger du den jo privat og skal i princip vurdere % del firma og privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)