Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Kapitalindskud fra holding aps bruges til indskud i driftselskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at oprette et holdingselskab alene og et driftselskab sammen med andre partnere.

Indskuddet i holding er 50.000 og min andel af indskud i driftselskabet er ligeledes 50.000.

Kan jeg bruge kapitalindskuddet på 50.000 fra holdingselskabet til kapitalindskuddet i driftselskabet? Selskaberne oprettes samtidig.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er der evt. nogen der har en ide om, hvad det koster at få stiftet de to selskaber? Bare sådan cirka.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ja det vil du kunne ud fra din beskrivelse - holding stiftes så og stifter derefter drift og holdings værdi er så de 50.000 anparter i drift - Det må kun ske med ET drift, men det lyder jo også sådan som du beskriver det

Advokat - stiftelse nok ca 5.000 kr for holding og drift

I har vel tænkt over fordele/ulemper ved sådan tre holding og et drift http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  ikke at det ikke kan være fornuftigt, siger bare at sådan 3 holding jo giver lidt omk.  f.eks lovpligtig arbejdsskade forsikring for hver ejer (går ikke ud fra det er finansiel holding = f.eks. bank eller lign. det driftsselskab der ejes) - mulige omkostninger til revisor/bogførings/regnskabshjælp osv.

Men ellers ja - det bør kunne stiftes med 3 holding a 50.000 der hver stifter 1/3 af drift med ialt 150.000 i kapital

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak for svar.

Jeg vil lige lave en mere detaljeret beskrivelse.

Der er kun en anden partner, som er et allerede oprettet selskab, som har flere partnere.

Så der skal kun oprettes mit holdingselskab og driftselskab.

Driftselskabet får et kapitalindskud på kr. 100.000. 50.000 fra hver part.

Jeg skal nok også nævne, at jeg er bosat i Spanien, jeg ved ikke om det har nogen indflydelse.

Du nævner arbejdsskadeforsikring. Jeg ved godt at det er et andet område/spørgsmål jeg kommer ind på.

Men jeg bliver som sådan den eneste der arbejde hele tiden i selskabet. Men vi har aftalt, at jeg fakturerer fra mit spanske selskab, for at undgå en masse omkring ansættelse og hvilke regler der er mellem spanien og danmark osv.

De andre laver nogle forskellige opgaver som de fakturerer på projektbasis fra et af deres selskaber. Så har vi vel reelt ikke ansatte der skal betales forsikring for osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kunne ikke overskue konstruktionen og forstår ikke lige den med du fakturerer fra dit spanske selskab (som jo må være fordi du er ansat der og udfører arbejdet i det selskab og ikke i et andet selskab.  Betal en revisor for råd så du ikke får problem med transferpricing og andet  - f.eks hvis du fakturerer DIT holding er det jo næppe holding osv) Forstår ikke helt heller hvorfor du skal ha dansk holding og ikke spansk - men det skyldes jeg slet ikke helt forstår konstruktionen

I dansk ApS (også holding) skal du hvis du udfører arbejde / regnskab osv- fra Danmark ha forsikringen uanset løn osv - men laver du alt fra Spanien er der ikke krav. Sidder du KUN i Spanien og arbejder og aldrig arbejder for dit danske holding fra danmark har du ikke kravet, ellers har du - evt som deltid, uanset ansættelse - løn - overskud og andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, takker for svar. Jeg prøver at snakke med en revisor. Kan være jeg kan finde en her på amino :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)