Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg ud af generel trafik i området omkring butik/ gade

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvordan finder jeg en nogenlunde retvisende indikator på, hvor stort et kundeflow/ en stor trafik, der er på en bestemt gade/ ved en bestemt butik? Det er ikke en by, jeg førhen har haft min daglige gang i, så derfor har jeg ikke ved selvsyn, nogen fornemmelse. Og jeg tænker at her i industriferien, hvor jeg har været forbi, ja der er det forhåbentlig ikke retvisende?

Kan man søge statistik på sådan noget, nogen steder? Jeg har prøvet med google, men der har ikke været held, ej heller herinde :-)

Skal jeg simpelthen være så fræk og vade ind i de omkringliggende butikker og spørge dem?? -Er det eneste løsning. Eller er det kommunen jeg skal have fat i? Eller....?

På forhånd tak for inputs! :-)

Venlig hilsen Maria

Fra København
Tilmeldt 26. Jul 15
Indlæg ialt: 27
Fra  proofreading.dk Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Det er et godt spørgsmål, men jeg tror ikke, der findes statistikker om sådan noget. Men hvem er dine potentielle kunder og hvad for en slags forretning er det? Fx er det meste til kvinder/mødre, mænd, folk med en bestemt hobby? Ligger butikken et sted, de allerede går forbi eller skal de køre med bilen? Hvis du har en klar idé om, hvem dine kunder er, vil jeg anbefale, at du bruge nogle dage i området for at se selv og som du siger, kan du altid gå ind og snakke med andre butikker - det lyder som en rigtig god idé.

Mht kommunen kunne det godt betale sig at kigge på deres kommunalplan for de kommende år, fx så du ikke bliver overrasket af et nyt byggeri eller vejarbejde, som kunne have virkning på din forretning. 

Med venlig hilsen

David

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Tak for dit svar!

Har været inde på kommuneplanen og kigge lidt rundt, men vigtigt; ja jeg skal lige have tjekket igennem omkring planlagte vejarbejder! -tak for reminderen.

Butikken er en blomsterbutik. Den kommer (måske) til at ligge på byens hovedgade forholdsvis tæt på byens storcenter, men det er jo ikke ensbetydende med mange kunder. De skal jo ud af centeret først... Jeg må på charmeoffensiv og i de nærliggende butikker og spørge ind til kundeflow :-)

Venlig hilsen Maria

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)