Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forhandling omkring husleje - hjælp/ erfaringer søges!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er blevet lidt lun på nogle detail-erhvervslokaler i større østjysk by, og skal tale lidt nærmere med ejendomsmægler. Ifølge ejendomsmægler er udlejer åben over for evt. trappelejeaftale og endelig leje er umiddelbart også til forhandling.

Lokalerne står pt u-renoverede og skal renoveres. Jeg kan være med ind over renovering i valg af farver mv. De er opkøbt af nuværende ejer, fra konkursbo. Der er i denne ende af byens gade, flere tomme lokaler, og nogle har stået ledige i flere år, som på nogen punkter jo er et minus, men er et plus, da prisen så nok lidt nemmere er til forhandling. (+ at min tanke er at opsvinget for alvor kommer ganske snart :-))

Jeg har set en enkelt post herinde om én der ville forsøge med 50% af husleje år 1 og år 2 og så 100% år 3. Jeg har også læst om butikker der har haft held med fx 6 mdr til 0,- med en derefter stigende leje over eks 2 år.

Er der nogen der har erfaringer, de ønsker at dele?

Jeg ønsker jo som kommende iværksætter at sikre min overlevelse bedst muligt, specielt de første år, mens en forhåbentlig loyal kundeskare opbygges. Så jeg vil gerne leje så BILLIGT som muligt. (og ja hvem ønsker ikke det??) Men jeg ønsker heller ikke at komme med et super urealistisk og uprofessionelt bud.

Hvordan lander jeg bedst muligt det her? Jeg har selvfølgelig undersøgt ud fra andre lejemål i bydelen, men disse er jo også til forhandling og har ikke noget at gøre med de reelle priser. Og siger jo selv sagt heller intet om fleksible lejeordninger så som trappelejeaftaler.

Håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer! -På forhånd mange tak!

Venlig hilsen Maria

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Ingen derude der vil dele erfaringer eller give deres besyv med?

På forhånd tak for alle svar!

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Bare klø på, og skambyd gerne.  Husk at udlejer vil have en lejer hurtigst muligt.

Dog skal du vide at det kan være svært at få lejen PERMANEMT ned.  Istedet kan man få penge retur, camufleret som f.eks markedsføringstilskud.

Ser du når en udlejer skal belåne bygningen, kan han kun belåne op til et hvis beløb såfremt at han kan få en vis leje ind.  Jo højere leje = jo højere belåning.

Hvis nu at huset er højt belånt og udlejer sætter lejen NED - så skal en del af lånet tilbagebetales hvilket udlejer IKKE har lyst til.

Derfor er man kreativ med at fastsætte lejen.  Her er et eksempel:

Bygningen er højt belånt fordi at man har vurderet at der kan lejes ud til 400.000 årligt.

Desværre er der megen konkurrence og lejere vil kun betale 200.000

Så aftaler man først en trappeleje (1 år -200.000, 2 år -300.000, 3 år og fremover - 400.000) men man får et markedsføringstilskud retur af udlejer (1 år - 50.000, 2 år - 100.000, 3 år og fremover 200.000).  Denne løsning er super hvis du som lejer alligevel skal ud og bruge penge på markedsføring.

Jeg håber du kan gennemskue tanken.

Jeg har f.eks forhandlet en aftale igennem hvor der er trappeleje, markedsføringstilskud og ikke mindst en elpris på 1 kr. pr. KW (under ½ pris) hvilket sikrer mig en stor rabat på driftudgifterne i al tid og evighed.

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak prutfisen!! Det er virkelig et indput jeg kan bruge til noget! :-D

Mange tak :-)

Elprisen, spørger jeg måske lidt dumt, men hvordan det? Altså kunne forstå hvis det var varme, hvis udlejer selv stod for produktion af varmekilde, oliefyr fx, men el er vel direkte fra fx Dong? Eller er det simpelthen bare indskrevet i lejeaftalen og så tager udlejer selv meromkostningen? Ville man kunne gøre det samme med vand?? (Da jeg jo er en blomsterbutik, kommer jeg til at bruge ret så meget vand nemlig...)

Venlig hilsen Maria

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)