Hej og tak for muligheden for at kunne tilmelde sig et så godt forum som Amino!
Overskriften lyder måske som noget der har været oppe ca. 3000 gange før - og dog.
Jeg arbejder til dagligt i regnskabs afdelingen ved et teleselskab. En af vores opgaver er at sælge til kunder der ikke har alt ved os.
Når jeg går ind på Google (eller her på amino , finder jeg salgsteknikker til opsøgende salg eller salg som hovedopgave. Men her handler der om at sælge efter man har håndteret hovedopgaven. Og netop DET hat jeg svært ved umiddelbart at finde nogle teknikker til.
Forstå mig ret, det er ikke fordi jeg ikke kan sælge - jeg sælger bare (ifølge mig selv) ikke nok. Og jeg nyder at sælge, derfor vil jeg gerne være bedre.
Så hvis folk har nogle gode links, råd eller teknikker - så bliver de modtaget med kyshånd!
det gælder om at informere kunden om de positive tiltag de kan få i forhold til det de har hos jer i dag. Præsenter egenskaberne, fordelene og udbyttet ved det mersalg du vil skabe. Hos Pro-speciale.dk/kommunikation-kursus har du mulighed for at læse om salgskurser til at styrke salgsteknikkerne.
Optimer Salget har et nyhedsbrev med tips om netop telefonsalg. Jeg laver ikke telefonsalg, men hvis jeg skulle, ville jeg helt sikkert afslutte hver samtale sådan: "Er du interesseret i, at jeg tilmelder dig mit nyhedsbrev med tips om .... (hvad det nu handler om)". På den måde har du en krog i mange flere, og samtidig tror jeg, flere vil afslutte samtalen i en positiv stemning, fordi det altid er lidt sjovere at sige ja til et nyhedsbrev end at sige nej til at købe.
Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper