Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed, ansat og fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg vil starte egen bibeskæftigelse ved siden af et fuldtidsjob og kigger i den forbindelse på enkeltmandsvirksomhed og IVS.

Mit spørgsmål lyder: Hvis jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed ved siden af mit fuldtidsjob og ansætter en på deltid, vil jeg så kunne trække underskudet af at have en ansat fra i skat i min privatindkomst? (Fordi det er en enkeltmandsvirksomhed).

Udpenslet: Jeg ansætter en på deltid til 4000,- om måneden og til at starte med er der kun meget lidt i indtjening dvs. underskud i enkeltmandsvirksomheden på omkring 4000. Vil jeg kunne få de 4000 i fradrag på min selvangivelse? Sådan at jeg finansiere min opstart via et skattefradrag?

Forretningsmodel osv. skal I ikke tage højde for.

Venligst,

Casper

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I et IVS kan du ikke.

I et enkelmands kan du, men du vil få et likviditetsmæssig underskud.

Fra Slagelse
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kah, det var også det jeg havde læst mig frem til, vil et evt. underskud give fuldt fradrag? (altså for alle de 4000 eller er det kun en procentdel).

Jeg søger på livet løs efter 'likviditetsmæssig underskud' nu, hvad vil det sige?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuld fradrag for de 4.000 i dit regnskab men skat betaler kun ca 2000 tilbage ved skatteprocent 50

Likviditetunderskud vil sige at du udbetaler flere penge ud end du får ind 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Jeg vil starte egen bibeskæftigelse ved siden af et fuldtidsjob og kigger i den forbindelse på enkeltmandsvirksomhed og IVS.
se skema med en række ikke uvæsentlige forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  Og til valget, overvej stærkt E-bog om IVS her    eller   E-bog om enkelstmandsvirksomhed her 

Casper:

Mit spørgsmål lyder: Hvis jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed ved siden af mit fuldtidsjob og ansætter en på deltid, vil jeg så kunne trække underskudet af at have en ansat fra i skat i min privatindkomst? (Fordi det er en enkeltmandsvirksomhed).

Udpenslet: Jeg ansætter en på deltid til 4000,- om måneden og til at starte med er der kun meget lidt i indtjening dvs. underskud i enkeltmandsvirksomheden på omkring 4000. Vil jeg kunne få de 4000 i fradrag på min selvangivelse? Sådan at jeg finansiere min opstart via et skattefradrag?

Ja som udgangspunkt - eneste krav for at kunne fradrag underskud er, at virksomheden bygges op med det sigte at skabe overskud og via seriøs erhvervsmæssig drift - for ikke at kunne risikere at ses som hobbyvirksomhed (også del af bogen om virksomhed)

Du vil så kunne ha fradrag for underskud og værdien af det vil være 44% af beløbet op til topskattegrænsen så skat tager 44% af prisen om du vil se det sådan. Husk uanset selskab eller virksomhed - arbejdsgiverregistrering + lovpligtig arbejdsskade forsikring for den ansatte i virksomhed og dig selv og den ansatte hvis det er i selskabsform og overvej tilmelding til lønsystem type danløn for let registrering til skat osv.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så skal du også lige være opmærksom på, at hvis du som enkeltmandsvirksomhed ikke får betalt hans eller hendes lønninger, så må de altså gå efter din private formue efterfølgende :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)