Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem mellem administrator og udlejer

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis der er foretaget udlæg i lejeindtægterne er sagen jo en anden Smile

Så lyder Rikkes råd helt rigtigt - også det med den gratis advokathjælp.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

*Opdatering*

Så har jeg fået snakket med fogedretten, som har bekræftet udlægget. Den gratis advokathjælp holder desværre lukket i juli måned i hele mit område, men sagen ser umiddelbart klar ud. Vi indbetaler vores kommende husleje til konto fra advokaten (administratoren). 

-Hvordan ville I forholde jer til den skrivelse fra vores udlejer, hvor han truer med at smide os ud og opsige vores lejekontrakt hvis vi ikke betaler. Skal vi svare på dette, eller ignorere det?

- Ligeledes hvis der her til den første kommer et brev/mail eller lign. om at udlejer har opsagt vores kontrakt pgs. misvedligeholdelse. Hvordan skal vi reagere på dette?

Igen mange tak for jeres hjælp. Som I siger, så er det altid godt at have sin egen advokat, og hvis dette bliver en nødvendighed, gør jeg selvfølgelig dette. 

Venlig Hilsen

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver ikke svare udlejer - Han må enten være uintelligent (han har jo i fogedretten fået forklaret, hvad udlægget betød) eller også er han fræk (og nok insolvent).

Men hvis du har det bedst med at svare, kan du jo blot skrive, at udlægget er bekræftet af fogedretten, hvorfor du alene er berettiget til at betale til udlægshaver. Du kan samtidig fremsende dokumentation for indbetalingen af huslejen til udlægshaver som bevis for, at udlejer ikke er berettiget til at ophæve lejemålet.

Hvis udlejer fortsætter som om han intet har forstået, så behøver du ikke være bekymret. Fogedretten vil ikke fremme en udsættelsessag - Du skal dog huske straks at orientere Fogedretten, hvis du får brev fra dem om at udlejer har påbegyndt en udsættelsessag. De kender jo ikke sammenhængen - og de tjekker ikke op på i sådan sag, at der er foretaget udlæg af tredjemand, eller at de har haft en samtale med dig.

Til info hvis ejendommen kommer på tvangsauktion, så skal du heller ikke være bekymret. Dine rettigheder jf. lejeloven er beskyttet forud for panthavernes rettigheder. Du skal blot husk at svare på skrivelser fra advokater om, hvilke krav du har mod udlejer - eksempelvis depositum og forudbetalt husleje. (Jeg forudsætter, at du ikke har betalt mere depositum end udlejer må kræve jf. lejeloven, og ikke har fået yderligere rettigheder end der følger af lejeloven eksempelvis utinglyst forkøbsret osv)

Held og lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare følg Rikkes råd - og bliver der problemer du ikke føler at kunne håndtere - så kontakt Rikke som er skarp på den type sager - men først - spar penge og bare følg rådene her

Gad vide hvordan administrators advokat ville reagere, hvis du sendte ham kopi af brev hvor udlejer går mod udlægget og direkte skriver, at du vil kunne komme til at betale dobbelt eller blive sat ud. Det kan vel knapt være lovligt at gå mod fogedrettens beslutning om at betaling kun kan ske med frigivende kraft til administrator

Det letter ikke lige administrators arbejde, hvis udlejer på den måde truer sig frem - mod en dom som han kender - der må jo være andre lejere i tvivl.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:

Du behøver ikke svare udlejer - Han må enten være uintelligent (han har jo i fogedretten fået forklaret, hvad udlægget betød) eller også er han fræk (og nok insolvent).

Men hvis du har det bedst med at svare, kan du jo blot skrive, at udlægget er bekræftet af fogedretten, hvorfor du alene er berettiget til at betale til udlægshaver. Du kan samtidig fremsende dokumentation for indbetalingen af huslejen til udlægshaver som bevis for, at udlejer ikke er berettiget til at ophæve lejemålet.

Hvis udlejer fortsætter som om han intet har forstået, så behøver du ikke være bekymret. Fogedretten vil ikke fremme en udsættelsessag - Du skal dog huske straks at orientere Fogedretten, hvis du får brev fra dem om at udlejer har påbegyndt en udsættelsessag. De kender jo ikke sammenhængen - og de tjekker ikke op på i sådan sag, at der er foretaget udlæg af tredjemand, eller at de har haft en samtale med dig.

Til info hvis ejendommen kommer på tvangsauktion, så skal du heller ikke være bekymret. Dine rettigheder jf. lejeloven er beskyttet forud for panthavernes rettigheder. Du skal blot husk at svare på skrivelser fra advokater om, hvilke krav du har mod udlejer - eksempelvis depositum og forudbetalt husleje. (Jeg forudsætter, at du ikke har betalt mere depositum end udlejer må kræve jf. lejeloven, og ikke har fået yderligere rettigheder end der følger af lejeloven eksempelvis utinglyst forkøbsret osv)

Held og lykke

Tak for din store hjælp Rikke! Jeg tror bare jeg lader sagen ligge, og så må vi se hvad udlejeren siger, og så agere derefter, som du har beskrevet. 

Havde godt læst lidt om tvangsauktion i henhold til lejeloven, som du skriver. Godt man er beskyttet der. 

Tak for din hjælp Rikke! Det hjalp meget.

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Gad vide hvordan administrators advokat ville reagere, hvis du sendte ham kopi af brev hvor udlejer går mod udlægget og direkte skriver, at du vil kunne komme til at betale dobbelt eller blive sat ud. Det kan vel knapt være lovligt at gå mod fogedrettens beslutning om at betaling kun kan ske med frigivende kraft til administrator

Det letter ikke lige administrators arbejde, hvis udlejer på den måde truer sig frem - mod en dom som han kender - der må jo være andre lejere i tvivl.

Jeg nævnte det for administratorens advokat i en telefonsamtale vi havde, og man kunne nærmest se at advokaten rystede på hovedet. Advokaten, ligesom Rikke siger, sagde at udlejeren ingen hold havde i hans argumenter og trussel. Ulovligt eller ikke, så virker udlejeren ikke særlig intelligent

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)