Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS hvis jeg har studiegæld?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :D

Er det muligt for mig at starte et ApS op hvis jeg har studiegæld til staten?

Jeg vil sagtens kunne rejse de 50k til 60k for et ApS indenfor et års tid?

For derefter at starte et ApS op med beskyttelse af TM osv. Lader det sig gøre inder nuværende lovgivning?

Jeg skal begynde at høvle af på gælden en 200k hvis jeg er heldig i 2016.

Lader det sig gøre at tjene indskudet først imens jeg med minimal indsats holder staten fra døren for at kunne skabe en forhåbentlig lukrativ forretning? :D

 

/push_pop

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Indskuddet skal du jo ha - og om du kan spare 50.000 kr op og samtidigt holde kreditorer fra døren vil jo afhænge af dine udgifter. Du kan ikke spare indskud op efter start - det skal være beskattede 50.000 kr fra start i ApS

Du kan sagtens starte selskab selv om du har gæld. Er det moms/skattegæld kan du mødes af krav om sikkerhed for moms. Står du i RKI eller kender banken godt til gælden, kan du have store problemer med at skaffe en erhvervskonto, så det bør du checke først.

Du kan også overvej IVS som jo kræver mindre kapital - men med samme forbehold for bank f.eks. http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/ivs-bog.html  bør du i så fald ofre 55 kr vil jeg sige

Du kan jo også vælge personlig virksomhed som på en række områder er billigere at drive http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/personlig-virksomhed-pmv-is.html - intet gebyr for oprettelse - intet krav om startkapital - enklere og ikke offentligt årsregnskab - ikke krav om lovpligtig arbejdsskade forsikring med mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John :)

Ved studiegæld forstås at jeg har gæld til staten.
Tænkte at det måske var et krav fra erhvervstyrelsen at man ikke måtte skylde staten penge?

For mit vedkommende er det et ufravigeligt krav at, der under ingen omstændigheder må være nogen form for personlig hæftelse.

Hvis jeg nu gerne vil ud og agere virksomhed primært på det europæiske marked (altså Danmark + hele EU) er en alm. virksomhedskonto så god nok?

Hvad er den engelske betegnelse for ApS?

Daniel

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel (push_pop):
Ved studiegæld forstås at jeg har gæld til staten.
Tænkte at det måske var et krav fra erhvervstyrelsen at man ikke måtte skylde staten penge?
nej det er det ikke - momsgæld kan betyde krav om sikkerhed, og anden gæld kan, helt som gæld altid kan, betyde inddragning og pantning - hvis der er noget af værdi at pante

Daniel (push_pop):
For mit vedkommende er det et ufravigeligt krav at, der under ingen omstændigheder må være nogen form for personlig hæftelse.
det kan du kun ved slet ikke at stifte nogen form for gæld til banken i alle fald, for selv i selskab skal du regne med selvskyldnerkaution

Daniel (push_pop):
Hvis jeg nu gerne vil ud og agere virksomhed primært på det europæiske marked (altså Danmark + hele EU) er en alm. virksomhedskonto så god nok?
I virksomhed ja - hvis din bank tillader dig at koble CVR nummer på en personlig konto - ellers - og altid i selskabsform skal du ha erhvervskonto

 

Daniel (push_pop):
Hvad er den engelske betegnelse for ApS?
findes ikke 100% samme - men LTD - dog ikke uden en del administration og ekstra besvær i forhold til i DK

Om overvejelser - virksomhed eller selskab, så se skema med en række ikke uvæsentlige forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  Og til valget, overvej stærkt E-bog om IVS her    eller   E-bog om enkelstmandsvirksomhed her 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)