Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min webdesigner truer med at gå før opgaven er løst - hvad gør jeg? Kontraktbrud?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørgere om hvor mange penge, der er blevet betalt ?

Hvis beløbet ikke er voldsomt så havde jeg nok valgt at droppe samarbejdet med hende, det ser ikke ud til nogen sinde at blive godt.

Muligheden kunne være, som andre siger at hun ikke magter opgaven.
Er dette grunden vil hun nok alligevel, før opgaven er afsluttet bakke ud. 

Hvis hun har en trust profil på sin virksomhed, havde jeg da også benyttet mig af at fortælle, andre mine erfaringer med hende. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksætterspiren

Der er ingen paragraf. Hovedparten af jura er faktisk ikke reguleret ved en bestemmelse i en paragraf, men sådan er det bare.

Hvis man stopper en opgave midt i opgaveløsningen uden det skyldes misligholdelse fra bestillerens side, så foreligger der en misligholdelse, som vi jurister kalder en uretmæssig ophævelse. Den som uretmæssig ophæver en aftale bliver erstatningsansvarlig. Dvs. hvis bestilleren lider tab i den anledning, så skal udvikleren erstatte dette tab.

Bestilleren har bevisbyrden for tabet - og mange af posterne kan være svære at bevise. Eksempelvis hvad er tabet ved forsinkelse ? - hvor meget ville du have solgt? og ikke mindst hvad ville du have tjent på disse salg?

Andre poster såsom omkostninger til annullerede annoncering (som skal skubbes pga. senere offentliggørelse af hjemmesiden), det du må betale ekstra for at få en anden udvikler til at udvikle en tilsvarende hjemmeside er mere eksakte og derfor nemmere at dokumentere.

Noget andet er, at du kan blive nødt til at gå domstolenes vej for at få hende pålagt at betale erstatning, hvis hun ikke frivilligt accepterer at du har sådant krav mod hende.

Og her kan du falde ind i, at det kan være for dyrt at få ret (Advokater er jo ikke helt billige:o) - selv om jeg godt kan røbe, at jeg som advokat og som iværksætter ikke står ... bedre end I andre gør - så ved jeg jo godt at en sag kan løbe op - altså også tidsmæssigt for advokaten)

Og selv om du får ret, så er det jo ikke sikkert, at udvikleren har penge (man kan jo ikke plukke håret af en skaldet) og hvis hun driver virksomhed i selskabsform, så kan det være, at selskabet går konkurs - æv

Dvs. jeg vil anbefale dig i første omgang at gå i dialog med hende og med henblik på at finde en løsning i begge kan leve med.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Det lyder til at hun er den type der slår sig op på at være ekspert og egentlig ikke er Det og nu reagere sådan da hun nu ikke magter opgaven alligevel.

Jeg tænkte præcis det samme!

Trådstarter lyt til advokat Rikke, det er fyldt med guldkorn. Du har en god sag, såfremt hun afbryder aftalen :) Og opgiv ikke, fordi du har mødt en person, som er svær at samarbejde med. Det bliver alligevel næppe den sidste...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætterspiren:
Det er muligt at det tager længere tid end hun havde forventet at udføre opgaven; dette har hun også indirekte sagt til mig. Til det har jeg svaret, at jeg jo ikke er eksperten, det er derfor jeg har hyret hende, jeg kan kun fortælle hvad jeg vil have fra start, det har jeg gjort, og så er det op til hende at vurdere hvor lang tid det tager. At hun har fejlvurderet tidsmængeden er jo også til gene for mig, da hele lanceringen bliver forsinket med økonomiske omkostninger til mig (da jeg jo så må vente det længere på at få kunder).

Det er selvfølgelig hendes fejl, hvis hun har fejlvurderet opgaven. Når det er sagt, så har du heller ingen glæde af en sur udvikler, som det lyder til er tilfældet. Først må du vurdere om hendes kompetencer er gode nok. Hvis de ikke er må du afbryde samarbejdet. Så kan det være lige meget. Men hvis du vurderer, at samarbejdet er gået i stå, fordi du har fået det alt for billigt, så bør du måske overveje om i ikke skal genforhandle. Selv om det er hende, der har fejlvurderet, så ville jeg blot frivilligt gå med til at betale mere (Dette er igen forudsat at det ikke skyldes at hun ikke er kompetent nok). Så får du en mere motiveret udvikler.

Du kan evt. spørge, hvorfor opgaven blev fejlvurderet. Det kan jo også være, hun oprindeligt havde misforstået nogle af kravene, og derved budt for lavt. Du kan evt. få kontakte et andet webbureau og spørge, hvad de ville have taget for opgaven. Så kan du få en idé om, der er fejlvurderet og med hvor meget.

Og ja, jeg er godt klar over at du kan kræve opgaven udført for det aftalte beløb. Nogen gange kan det dog godt betale sig at handle anderledes. Men det må være en vurdering, man kan kan tage, når man kender alle forholdene.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)