Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af enkeltmandsfirma med bopæl i udlandet

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke klart for mig helt hvad I gør der - frygter blot transferpricing men lad en revisor rådgive - det kan være gode penge at bruge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarer :)

Jeg har læst lidt om transfer pricing. Det lyder lidt til, at det bliver sat sammen med skatteunddragelse.

Det er klar at der er bedre skattemæssig fordele, ved at være i udlandet og drive en virksomhed.
Telemarketingsfirmaet er i udlandet og udføre blot er stykke arbejde for et dansk telemarketingsfirma, da det er dem som har aftalen med producenten.

Men i og med at jeg har lavet aftalen, så vil jeg bare se om jeg kunne få mere indflydelse ved at lade pengene gå igennem mit eget firma først i stedet for at gå direkte til hans.

Men jeg kan lidt fornemme på det hele, at der virker en smule bøvlet. Hvis der lige pludselig skal importmoms ind over det. Jeg regner nemlig med at fra den først måned, at omsætning går op på 200.000 i mdr.

Min plan havde jo bare været fx:
1) Dansk Firma: Jeg udføre et stykke arbejde for dem på fx 200.000 + moms.
2) Mit firma: Jeg modtager de 200.000 + moms ind på min konto. Hvor jeg så får en regning fra min vens firma (3) i udlandet på de 200.000 uden moms.
Momsen indberetter jeg så til Skat.
3) Min vens firma: Han modtager pengene og derfra udbetales lønnen. Her har vi revisor og advokat med ind over det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ja transferpricing = skatteunddragelse - OM det er risiko tør jeg ikke sige ud fra dit setup - hvis alt faktureres ud fra faktisk arbejde og til samme pris som I ville fakturere en hver anden 3. person er det ikke et problem formentlig - ellers er det formentlig - det kan en revisor der nok vil ha det lidt mere detaljeret udrede

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

Regningerne som jeg sender til den danske virksomhed og den regning jeg får fra virksomheden i udlandet er den samme og samme beløb.
Der vil bare ikke fremgå moms på den fra udlandet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Regningerne som jeg sender til den danske virksomhed og den regning jeg får fra virksomheden i udlandet er den samme og samme beløb.
Der vil bare ikke fremgå moms på den fra udlandet.
det har ikke med moms at gøre problemet - det har at gøre med om der ligger faktisk arbejde til den valgte pris bag det eller ikke helt enkelt. Det ville jo være naturligt for skat at undre? Hvorfor ligger dit firma og udfører et arbejde som resulterer i en stor regning - helt uden at ha noget som helst overskud på det - Forudsætning for fradrag er jo bla.a at udgifter medgår til at skaffe og vedligeholde indtægten og formålet er overskud. Her kommer der bare en stor regning - fra et selskab som du også er medejer af - som svarer helt til selskabets udgift - det er der ikke meget overskudsmålsætning i. Jeg vil ikke udelukke tanken, men med en så stor potentiel omsætning som 200.000 kr per måned så:

Brug en revisor til konkret vurdering - det er da småpenge for at få lidt sikkerhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige mange tak for hjælpen. Jeg vil kontakte en revisor eller må beløbet bare gå direkte til udlandet.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)