Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords budget

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er realistiske budget for en ny startet webshop at bruge om dage på adwords.

Vi snakker ikke om aggressiv markedsføring men hvor pungen kan følge med i takt til indkomsten.

Og lidt tips og tricks modtages også gerne :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lindblad 

Uh ha, svært spørgsmål at svare konkret på. Det afhænger for det første meget af hvilket produkt du sælger da klikprisen varierer meget fra om du sælger iphonecovers eller HIFI højtalere. 

Start med at lav en analyse over hvor lav en klikpris du kan få. Dernæst har du en idé om hvor mange besøg du har råd til. Derefter kan du bruge din konverteringsrate til at regne et optimalt budget ud fra. 

Hvis jeg SKAL slynge tal ud, så vil jeg mene at et budget på 2.000 - 5.000 kr. burde være tilstrækkeligt til en start.  Husk at hent en rabatkode, således at du får lidt ekstra budget til at starte med. Dette kan du fx. gøre hos IVÆKST

Hvis du kommer på spørgsmål, eller skal bruge noget hjælp til opsætning og optimering skal du endelig bare skrive. 

God vind med AdWords :-) 

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til Adwords, så er det egentligt kun din pengepung der sætter begrænsningen. 


Personligt vil jeg selv teste det lidt ud, da man i den første periode typisk kommer til at fyre lidt penge af for, at hente data, som man kan optimere i mod. Et godt råd er at monitorere jeres adwords konto konstant, så i hele tiden kan forbedre - samt tilpasse, hvad der passer til jeres shop. 

I skulle jo gerne have vare nok på lager ;)

Evt. så prøv og hiv fat i gutterne fra Youfront.dk, de er vidst ret seje til det med Adwords. 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er jo relativt. Spørgsmålet er nok hvor meget du som nystartet har mulighed for at bruge. Og det er helt korrekt at det kommer helt an på hvad du sælger, altså hvad du tjener pr. salg.

Men start i det små, måske 2-3000 kr/md, så du kan få noget data ind som du kan optimerer dine annoncer ud fra.

Et godt råd! Det er utroligt nemt at komme i gang med Adwords, men der er også stor risiko for at man laver nogle dyre fejltrin. Få læst, køb en Adwords-bog, tag et kursus mv. og bliv godt klædt på til arbejdet.

Fx købte jeg selv denne bog "Adwords for webshops" af Jacob Kildebogaard. Den gav et rigtigt godt indblik i Adwords. Og jeg fik rettet op på en masse dumme ting jeg havde sat op fra starten.

Bogen koster knap 800 kr. inkl. moms, og så får du 1250 kr. med til Adwords. Det er efter min mening rigtigt godt givet ud.

Dog mener jeg du kun kan bruge en rabatkode pr. konto, så hvis du allerede har brugt en fra fx Ivækst, går det ikke lige.

https://www.webanalytiker.dk/boeger/adwords-for-webshops/

Men det kræver meget arbejde at blive fortrolig med Adwords og Google's politikker. Jeg selv bikset fx lige for tiden med at mange af mine undersidelink bliver afvist :( Det skyldes meget mine produkter, men nogle gange kan det være svært at gennemskue hvorfor den ene bliver godkendt og en anden ikke. Så der er arbejde hele tiden :/

God fornøgelse

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at købe Adwords for Webshops af Jacob Kildebogaard.

Med den bog får du forståelse og værktøjer til at sætte din konto op på en måde, som tjener dig penge og er let at overskue.

Jeg købte den selv for 3 mdr siden og havde aldrig arbejdet med Adwords før. Den tjene sig hjem inden for et døgn.

Mvh
Silas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tilmeldt mig til iværk adword workshop men den afholdes først i september . Og jeg har gjort min konto klar og tilføjet min rabatkode fra iværk.

Jeg har også fået lidt hjælp pt til det men . Det skal jo også være de rigtige søgeord ellers kan jeg jo brænde en bunke penge af inden der er gået 7dage og jeg har pt 1500 afsat om måneden til adwords i budget til online markedsføring

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:

Jeg har tilmeldt mig til iværk adword workshop men den afholdes først i september . Og jeg har gjort min konto klar og tilføjet min rabatkode fra iværk.

Jeg har også fået lidt hjælp pt til det men . Det skal jo også være de rigtige søgeord ellers kan jeg jo brænde en bunke penge af inden der er gået 7dage og jeg har pt 1500 afsat om måneden til adwords i budget til online markedsføring

Prøv at start med de helt sikre søgeord, såfremt. Dette kunne være et købsrelateret term efterfulgt af din ydelse / produkt. Ellers må du jo evt. afvente til september. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon
tilbyder i noget eller er det rent design mæssig ?.

Jeg har opsat kampager iht mine katagorier som jeg kunne læse mig til med 5 søgeord i hver..

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør brug af de forskellige værktøjer der er, fx Google keyword planner til at finde inspiration til dine søgeord.
Husk ikke at gøre dine søgeord for bredde, brug +søgeord, "søgeord" eller [søgeord].
Og sæt dit budget på kontonuveau som vil dække over alle dine kompagnier.

Er på mobilen så kan ikke lige komme med den store detaljeret forklaring.

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid smide en pm :)

Bruger søgeord med [xxxx] om og har 3 enkle som er bredt ramt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)