Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem betaler inkasso gebyrer?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1000kr er jo ikke mange penge, men ser det mere som en princip sag. Du har fået en vare, så skal du også betale for den.

Du kan jo ikke leve af at give alt dit arbejde gratis væk, men der er stadig en alt for høj risiko for at det vil komme til at koste dig mere gå videre med sagen.

Jeg vil sige at du skal presse ham til at betale, men personligt tror jeg ikke at jeg ville gøre mere. Tænk på hvor mange timer det koster dig at bruge tid på sådan en sag...

Nu for min virksomhed altid pengene før kunden for produktet(online salg), men der må der findes måder hvorpå at du kan sikre dig pengene i fremtiden?

Jeg har lige købt et nyt køkken og da jeg var nede i butikken og bestille det skulle de have 40% op-front. Hvilket jeg godt kunne forstå, siden at de skal bestille vare hjem for at montere det hos mig. Så jeg betalte 40% før bestilling og de sidste 60% da alt var færdigt.

Måske du kan bruge denne lille historie til noget, måske ikke. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Jeg har lige købt et nyt køkken og da jeg var nede i butikken og bestille det skulle de have 40% op-front. Hvilket jeg godt kunne forstå,

Hvad vil du så gøre hvis butikken går konkurs - så er alle dine penge tabt

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som en irriterende principsag.

Han har måske prøvet at lave det nummer før og derfor måske også at der er mange kreditorer som nok dropper at gøre mere ud af at prøve at inkassere så lille et beløb. Det er der en del mennesker som kører højt på, ved at springe fra leverandør till leverandør og sørge for at købe for relativt små beløb. Og så ellers blot forhale betalingen så langt som muligt og satse på at kreditorerne ikke orker at gøre mere ud af det.

Så spørgsmålet er nok mere om du vil lade ham slippe afsted med det, eller følge sagen helt til dørs og stå ved dit krav - med risiko for at han slet ikke kan betale og du aldrig får dine penge og også selv skal dække sagsomkostningerne.

Jeg kan fortælle dig at vi i MediaMouse smider alle - uden undtagelse - til inkasso hvis de prøver at løbe med hjørner med os. Og det er vel og mærke hele vejen. Så hvis de giver en meningsløs indsigelse i fogedretten, så kører den videre ind over en af vores advokater. Og i nogen tilfælde taber vi sagerne på gulvet fordi skyldner slet ikke har nogen penge, er gået under jorden eller tilsvarende, men i størstedelen af tilfældene får vi vores penge ind.

Selv vores revisor har indimellem kommenteret at det måske er bedre økonomsik set, at vi lader "små-fiskene" smutte. Men der er jeg kold - vi leverer et stykke arbejde (min virksomhed er et grafisk produktionshus) som mig og mine medarbejdere har brugt tid og materialer på at producere - og så finder jeg mig ikke i at man så forsøger at hustle os og løbe fra regningen. Det er denfor af ren princip og jeg er ligeglad om det er for 400 kr visitkort eller en stor messeproduktion til 100.000 kr - vi skal have vores penge.

Og som sagt så er der mange som lever højt på at skylde mindre beløb alle mulige steder. I sidste uge vente vores advokat tilbage omkring en skyldner der skulle i fogedretten for nogle skilte hn ikke havde betslt. Hun åbnede i foråret en tøjbutik og havde ingen RKI anmærknigner eller noget - nu havde hun 18 anmærkninger foruden vores og hun havde i fogedretten indrømmet at hun havde financieret hele sin opstart af butikken ved bare at undlade at betale leverandørerne. Så hun havde ikke noget der bare mindede om en bøjet 50øre. Så vi får måske aldrig pengene, men til gengæld hænger på omkostningerne på at føre sagen. Men sådan er det - nogen gange vinder man - andre gange taber man. Men set i lyset af at vi vinder betydeligt flere gange end vi taber, så er det risikoen værd.

/Jesper

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)