Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener de penge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige set en reklame for firmaet Filtr, som laver playlister på diverse sites, som fx Spotify. Men, hvordan hulen tjener de penge?? Det kan jeg simpelthen ikke vride hovedet rundt om. De ejer jo ikke musikken og heller ikke tjenesten det bliver spillet på. Hvordan?! :-)

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sponsor-salg.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg er en meget indviklet sag...

Den meget forenklende måde vil nok være at de har nogle aftaler med diverse pladeselskaber om at ligge udvalgte sange med på playlisten.

Det vil jo så betyde at såfremt de kan få målgruppen til at afspille playlisterne så kommer der "hits" på sangene, og jo flere gange en sang bliver spillet jo flere penge/royalties kunne jeg forestille mig at spotify skal tilbagebetale til pladeselskabet eller kunsteren...

Men ovenstående er et rent gæt

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

De får et cut af providers indtjening når man eksempelvis høre en sang fundet gennem filtr eller lignende tjenester , det forgå lidt som affiliate modellen.
Dvs at eksempelvis spotify betaler filtr en lille Bitte % del af de 99 kr udregnet ud fra brugers samlet mdr lytninger og hvilken der går gennem filtr, eller andre feature der er godkendt af provider.
Det er et langt og indviklet regnestykke, og betalingen er forskellig i både størrelse og måde at regne det på fra hver provider.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt mange online tjenster fungerer efter freemium modellen, dvs. basistjenesten er gratis, men man skal betale hvis man vil have flere funktioner m.m. Nogle fungerer i princippet som affiliate, og andre er reklamefinansieret.

Og så er der rigtig mange som ikke tjener penge, men som udelukkende lever af venture capital penge. Mange investorer, altså af de tunge, investerer gerne millioner i virksomheder, som måske en dag kan blive blive et guldæg. Sådan er stort set alle sociale medier jo eksempelvis startet.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)