Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slæbt i retten af kunden - Wordpress hjemmeside projekt, gået galt!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian B:

Fashion-Seller:

Nej så vil man tage udgangspunkt i normal forventet leveringstid. Men du skriver selv, at du har meldt ud, at du ikke magter opgaven, dermed er tidshorisonten irrelevant, da opgaven ikke bliver færdig, selvom du så havde et år med den udmelding...

Det hjælper ikke, at du siger sådan noget, faktisk stiller du bare dig selv dårligere. For opgaven bliver ikke løst, selvom din mail så var hacked, og dermed er du i status quo... 

Hvad kan man bruge en 85% færdig hjemmeside til? Stod jeg i din kundes situation, og jeg havde brugt 5-10-15-20 timer på det, så ville jeg heller ikke bare accepterer, at der kommer en besked om, at opgaven alligevel ikke kan færdiggøres. For hvem skal så kompensere alle de timer, som jeg skal bruge på ny. Du vil sikkert have det præcist på samme måde, hvis du havde købt noget...

Jeg er normalvis enig i meget hvad du skriver, men jeg synes du er meget hård ved Kim hér.

Som jeg forstår det hele, så var der oprindeligt aftalt en hjemmeside som Kim skulle udvikle for en kunde. Prisen var lav, sandsynligvis fordi kunden ikke havde specifikke krav til hvordan den skulle udformes, men sikkert blot hvad den skal indeholde og hvordan den overordnet skal se ud. Kim har sikkert nogle standard procedurer og templates han arbejder ud fra, hvis en kunde bare skal have noget nemt, pænt og billigt. Ellers er det i min optik slet ikke realistisk at levere en hjemmeside til 4000 kroner. (Vi ville aldrig kunne lave én til den pris)

Undervejs i processen får køber pludselig den idé at den skal udvikles over et specifikt tema, som aldrig har været på tale før. Jeg sidder selv med Wordpress til dagligt, og hvis en kunde ønsker en side bygget over et specifikt tema, så kan opgaven (og dermed prisen) være af et helt andet omfang end hvis vi må kode den ud fra hvad vi selv har speciliseret os i. Der er oftest et ordentligt læs dokumentation man skal sætte sig ind i, og der løber hurtigt mange timer på. 

Det svarer lidt til at man kører sin bil på værksted for at få monteret en radio, uden at nævne yderligere. Halvvejs i processen ringer man ind, og fortæller at det skal altså lige være en speciel model XYZ som er importeret fra Fijiøerne - en radio som ingen i værkstedet har set før, eller aner hvordan skal monteres uden at de har læst 350 siders dokumentation. Og så bliver du skide sur fordi prisen ikke er den som oprindeligt aftalt, for de lovede jo det kun kostede 5000 kroner for at sætte en radio i...

Jeg håber I finder en løsning som I er tilfredse med. 

Hård? Jeg prøver bare at fortælle ham, at han har en lorte sag. Jeg har da intet personligt skrevet i mit indlæg, ikke en gang kritiseret eller andet. Bare skitseret, hvordan modparten let kan få ret i en retssag...

Sidste del af dit indlæg er gætterier. Hele forløbet er jo ikke beskrevet nogen steder, derfor forstår jeg ikke lige, hvorfor du skriver det som svar til mig? Hverken du eller jeg ved, om det du har skrevet har hold i den konkrete sag... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hård? Jeg prøver bare at fortælle ham, at han har en lorte sag. Jeg har da intet personligt skrevet i mit indlæg, ikke en gang kritiseret eller andet. Bare skitseret, hvordan modparten let kan få ret i en retssag...

Sidste del af dit indlæg er gætterier. Hele forløbet er jo ikke beskrevet nogen steder, derfor forstår jeg ikke lige, hvorfor du skriver det som svar til mig? Hverken du eller jeg ved, om det du har skrevet har hold i den konkrete sag... 

Mit indlæg er baseret på hans beskrivelse af forløbet i det første indlæg. Deraf den del om at kunden pludselig forventer siden udviklet med et andet tema. Jeg beskriver blot at der så efter min mening er tale om en helt anden situation end den som oprindeligt var aftalt, og så er det fair nok at Kim afviser at udvikle siden på de vilkår. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian B:

Fashion-Seller:

Hård? Jeg prøver bare at fortælle ham, at han har en lorte sag. Jeg har da intet personligt skrevet i mit indlæg, ikke en gang kritiseret eller andet. Bare skitseret, hvordan modparten let kan få ret i en retssag...

Sidste del af dit indlæg er gætterier. Hele forløbet er jo ikke beskrevet nogen steder, derfor forstår jeg ikke lige, hvorfor du skriver det som svar til mig? Hverken du eller jeg ved, om det du har skrevet har hold i den konkrete sag... 

Mit indlæg er baseret på hans beskrivelse af forløbet i det første indlæg. Deraf den del om at kunden pludselig forventer siden udviklet med et andet tema. Jeg beskriver blot at der så efter min mening er tale om en helt anden situation end den som oprindeligt var aftalt, og så er det fair nok at Kim afviser at udvikle siden på de vilkår. 

Men der er ikke beskrevet noget forløb? Der står, at kunden har købt et theme fra en anden siden end anbefalet, og fra en anden side, end trådstarter normalt arbejder med. Men det betyder ikke, at arbejdsopgaven og aftalen er ændret, som du har beskrevet. Især ikke hvis det har været kundens opgave, at erhverve det theme, som han/hun ønskede. Så har kunden fulgt aftalen, og så er det igen trådstarter, som pt har problemet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske enig hvis omstændighederne er således.

Det er blot ikke sådan at jeg opfatter dem, og det er naturligvis kun min opfattelse som jeg kan kommentere på. Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bødker:

Siden hedder : [Adresse fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud]

Alt på siden skal rettes til dansk, og det tema der er købt er virkelig underligt, så det vil ikke lad mig rette sproget til dansk ordentligt. 

Der skal oprettes nogle biler oppe i søge funktionen og tilføjes nogle billeder. 

Jeg har brugt omkring 50-70 timer på opgaven, uden at få en eneste krone ud af det. 

Hvis det var jer, hvordan kunne et kompromis så se ud? Han forlanger jeg skal finde en og betale en for at lave opgaven færdig. 

Hvilket dele af det du beskriver der mangler kan du ikke finde ud af? Er det kun det med sprog der volder problemer, for det burde være en smal sag for en udvikler, og ikke noget der tager særlig lang tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring oversættelse så skriver Themefuse et sted at alle deres templates benytter .mo og .po filer, så oversættelser burde være helt standard, med mindre det template du bruger er anderledes.

Men lad os høre hvad der mangler præcis, så vil jeg gerne komme med et bud på hvad det kræver at lave færdig.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke rigtig hvordan han kan have en sag, ud fra din situration.

Hvis i ikke har aftalt noget bestemt, kan han ikke forvente at få en hjemmeside, efter eget ønske for en bestemt pris, uden at du skulle have noget at sige.

Jeg er selv udvikler, og som jeg kan høre på det hele, står du og er ved at give dit projekt til ham for 0 kr, selv om du kan få 4000, hvis den bliver lavet færdigt. Så hvis du er interesseret, kan du sende mig en besked, og så kan vi måske lave et samarbejde, hvor hjemmesiden kan blive færdigt, og du kan betale mig et mindre beløb af de 4000.

Mvh. Nikolaj

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo de bruger helt alm .po .mo filer, men dem kan jeg ikke få lov at ret i uden at temaet fucker helt op. http://themefuse.com har så installeret et plugin tror jeg det er så det skulle være simpelt at ændre sprog og de har selv ændre noget af sproget, men når jeg forsøger at ændre det inde i det plug in de har sat ind ændre den absolut ikke noget ? .. 

Opgaven lød på at det skulle være noget ala : http://www.atm-chiptuning.com

Så jeg mangler at oprette ALLE biler, jeg mangler at tilføje billeder også rette til, han vil fx gerne have at søg knappen på [Adresse fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud] bliver rygge 1-2 mm længere ned. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:

Ganske enig hvis omstændighederne er således.

Det er blot ikke sådan at jeg opfatter dem, og det er naturligvis kun min opfattelse som jeg kan kommentere på. Smile

Men det du antager, det står ikke beskrevet nogle steder? Der står blot, at kunden har købt et theme et andet sted, end trådstarter har anbefalet. Der står intet om, hvad der er aftalt, eller hvad kunden har bedt om. 

Jeg har bare forholdt mig til det, som der står skrevet sort på hvidt rent juridisk, og så har jeg skrevet, at jeg selv ville blive en smule pissed, hvis jeg bestilte noget, og ikke fik det leveret. Men jeg synes stadig ikke, at jeg har været hård, jeg har bare tegnet de juridiske aspekter op i sagen. Er disse et problem, så er det ikke mig, som du skal klage til men lovgiverne på Borgen :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mit råd er helt klart, at du betaler en anden for at gøre de sidste 15% færdig, og får lukket sagen. Forhåbentligt vil det koste under de 4.000 kr. som du får for opgaven.

Denne opgave vil under alle omstændigheder give dig et tab, om ikke andet så i brugt tid, og hvis du bliver ved med at kæmpe for at komme ud af den, spilder du bare endnu mere tid, som du ellers kunne have brugt på andre kunder.

Jeg tror de fleste iværksættere (jeg selv inkl.) har haft den slags opgaver. Det er svært at undgå, men det er pisse irriterende når det sker. Det gælder bare om at komme videre, og begrænse sit tab.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)