Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slæbt i retten af kunden - Wordpress hjemmeside projekt, gået galt!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er desværre kommet i en lidt uheldig situration. Jeg lavede en pris på at lave en hjemmeside til et firma, alt er skrevet over email og sms, altså ikke noget på skrift. 

Jeg syntes denne kunde var den meste besværlige jeg nogen sinde har arbejdet med, jeg fortsatte dog og gjorde mit bedste, men da han har købt et tema fra en anden side en jeg plejer og anbefalet ham, har jeg svært ved at levere opgaven som ønskede, derfor har jeg lavet en del på siden men til sidst måtte jeg kaste håndklædet i ringen og sige til kunden at jeg simpelthen ikke kunne levere. Den support jeg kunne kontakte på den pågælende tema side er efter min mening elendig og langsom, så jeg gad simpelthen ikke bruge min tid på det. 

Kunden forventer en side til 10-15.000 kr. Jeg gav en pris på 4.000 kr som efter min tanke naturligvis ikke kan blive så perfekt som en til 15.000 kr? 


Nu begynder kunden at true mig med at han vil tage mig i retten fordi det efter aftaleloven ikke er i orden osv, kan jeg risikere at ryge i retten og tabe denne sag? 

NB : Jeg har IKKE modtaget en eneste krone fra kunden, men siden står 85 % færdig. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim 

Dine vilkår er meget bestemt af den kravspecifikation som der er lavet fra start i samarbejdet. Hvis du pr. skrift har samtykket til at løse en opgave ud fra de forudsætningen kunden har opstillet har kunden desværre nok en sag på dig. Modsat skal det siges at du såfremt der ikke foreligger en klar kravspecifikation fra start, og kunden har opstillet nye krav undervejs, så kan du henvise til dette som modargument. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Se om du ikke kan få en mindelig aftale med kunden, at han får det der er lavet uden beregning etc. og kom videre begge 2, det er langt den nemmeste og billigste måde for begge parter.

Du har ganske vist arbejdet gratis, men ikke leveret 100% men kunden har fået 85% af websitet gratis af dig og burde kunne finde en der kan gøre resten færdig for de 4.000,- som han skulle have betalt dig for arbejdet.

Jeg tvivler på at han hiver dig i retten for 4.000,- Kr. det er det heller ikke værd for ham :)

//Kim

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har naturligvis tilbudt ham at grundet jeg trækker mig er det jeg har lavet naturligvis ganske gratis, men det er han ikke tilfreds med. Har netop modtaget en mail fra ham

Citat : 

Jeg sender dig et uddrag af aftale loven, hvorved jeg vil gøre krav på, at du lever op til din side af aftalen. Såfremt du ikke kan/vil håndtere den indgående aftale, vil jeg fremligge sagen for en advokat og evt. føre sagen i retten. Jeg forventer inden 7 dage, at finde en tilfredsstillende løsning, hvorefter vi begge kan være tilfredse.

Slut. 

Jeg forstår ikke hvorfor man vil køre den videre, hvis jeg ikke kan levere det omtalte grundet temaet. Han har også haft en udgift på $95 til det tema han har købt hos http://themefuse.com men det har jeg aldrig bedt ham om at købt. 

Jeg ved ikke helt hvad han forventer af mig. Det er som om jeg bare SKAL lave den færdig, jeg er ikke interesseret i at skulle ud og give 4.000 kr for at få lave en hjemmeside færdig. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:

Nu begynder kunden at true mig med at han vil tage mig i retten fordi det efter aftaleloven ikke er i orden osv, kan jeg risikere at ryge i retten og tabe denne sag? 

Sådan helt juridisk, så kan kunden faktisk kræve en kompensation/erstatning for det tab, som det har påført ham, f.eks ved at en anden skal overtage opgaven, at siden bliver forsinket og salg dermed mistes osv. Retten tager ikke stilling til, at du har tilbudt opgave til 4000 kr, mens andre kræver 10-15.000 kr. Retten forholder sig kun til, at du ikke har leveret det aftalte, og dermed har påført din kunde et tab i et eller andet omfang.

Så du bør seriøst overveje, at få lukket den med din kunde, ellers risikerer du, at omkostningerne til en advokat i en retssag overstiger hele sagens værdi mange gange...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke angivet noget tidspunkt for hvornår siden skulle være færdig. Er det noget jeg kan bruge til noget? 

Eller skal jeg blot sige at min mail er blevet hackede, så må han for pokker lad den ligge. 

Jeg er min ubegribeligt at min får en 85 % færdig sige GRATIS, og stadig er utilfreds. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bødker:

Jeg har ikke angivet noget tidspunkt for hvornår siden skulle være færdig. Er det noget jeg kan bruge til noget? 

Eller skal jeg blot sige at min mail er blevet hackede, så må han for pokker lad den ligge. 

Jeg er min ubegribeligt at min får en 85 % færdig sige GRATIS, og stadig er utilfreds. 

Nej så vil man tage udgangspunkt i normal forventet leveringstid. Men du skriver selv, at du har meldt ud, at du ikke magter opgaven, dermed er tidshorisonten irrelevant, da opgaven ikke bliver færdig, selvom du så havde et år med den udmelding...

Det hjælper ikke, at du siger sådan noget, faktisk stiller du bare dig selv dårligere. For opgaven bliver ikke løst, selvom din mail så var hacked, og dermed er du i status quo... 

Hvad kan man bruge en 85% færdig hjemmeside til? Stod jeg i din kundes situation, og jeg havde brugt 5-10-15-20 timer på det, så ville jeg heller ikke bare accepterer, at der kommer en besked om, at opgaven alligevel ikke kan færdiggøres. For hvem skal så kompensere alle de timer, som jeg skal bruge på ny. Du vil sikkert have det præcist på samme måde, hvis du havde købt noget...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hej Bødker.

Kan du ikke lige smide mig en privat besked med din email (eller skrive til mig på min side). Jeg vil meget gerne se om jeg ikke kan hjælpe dig ud af den situation du er kommet i. Ikke med noget nogle smarte huller i loven eller sådan noget, men simpelthen se hvor omfattende opgaven er og måske hjælpe med at færdiggøre den.  85 %  færdig er alligevel en del færdig, så kan jo være lige det sidste er noget jeg kan hjælpe med.

Prisen for min hjælp tager vi privat, men du taber ikke penge på det, hvis jeg kan hjælpe og du vil have hjælpen, så meget kan jeg sige.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden hedder : [Adresse fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud]

Alt på siden skal rettes til dansk, og det tema der er købt er virkelig underligt, så det vil ikke lad mig rette sproget til dansk ordentligt. 

Der skal oprettes nogle biler oppe i søge funktionen og tilføjes nogle billeder. 

Jeg har brugt omkring 50-70 timer på opgaven, uden at få en eneste krone ud af det. 

Hvis det var jer, hvordan kunne et kompromis så se ud? Han forlanger jeg skal finde en og betale en for at lave opgaven færdig. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:

Nej så vil man tage udgangspunkt i normal forventet leveringstid. Men du skriver selv, at du har meldt ud, at du ikke magter opgaven, dermed er tidshorisonten irrelevant, da opgaven ikke bliver færdig, selvom du så havde et år med den udmelding...

Det hjælper ikke, at du siger sådan noget, faktisk stiller du bare dig selv dårligere. For opgaven bliver ikke løst, selvom din mail så var hacked, og dermed er du i status quo... 

Hvad kan man bruge en 85% færdig hjemmeside til? Stod jeg i din kundes situation, og jeg havde brugt 5-10-15-20 timer på det, så ville jeg heller ikke bare accepterer, at der kommer en besked om, at opgaven alligevel ikke kan færdiggøres. For hvem skal så kompensere alle de timer, som jeg skal bruge på ny. Du vil sikkert have det præcist på samme måde, hvis du havde købt noget...

Jeg er normalvis enig i meget hvad du skriver, men jeg synes du er meget hård ved Kim hér.

Som jeg forstår det hele, så var der oprindeligt aftalt en hjemmeside som Kim skulle udvikle for en kunde. Prisen var lav, sandsynligvis fordi kunden ikke havde specifikke krav til hvordan den skulle udformes, men sikkert blot hvad den skal indeholde og hvordan den overordnet skal se ud. Kim har sikkert nogle standard procedurer og templates han arbejder ud fra, hvis en kunde bare skal have noget nemt, pænt og billigt. Ellers er det i min optik slet ikke realistisk at levere en hjemmeside til 4000 kroner. (Vi ville aldrig kunne lave én til den pris)

Undervejs i processen får køber pludselig den idé at den skal udvikles over et specifikt tema, som aldrig har været på tale før. Jeg sidder selv med Wordpress til dagligt, og hvis en kunde ønsker en side bygget over et specifikt tema, så kan opgaven (og dermed prisen) være af et helt andet omfang end hvis vi må kode den ud fra hvad vi selv har speciliseret os i. Der er oftest et ordentligt læs dokumentation man skal sætte sig ind i, og der løber hurtigt mange timer på. 

Det svarer lidt til at man kører sin bil på værksted for at få monteret en radio, uden at nævne yderligere. Halvvejs i processen ringer man ind, og fortæller at det skal altså lige være en speciel model XYZ som er importeret fra Fijiøerne - en radio som ingen i værkstedet har set før, eller aner hvordan skal monteres uden at de har læst 350 siders dokumentation. Og så bliver du skide sur fordi prisen ikke er den som oprindeligt aftalt, for de lovede jo det kun kostede 5000 kroner for at sætte en radio i...

Jeg håber I finder en løsning som I er tilfredse med. 

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)