Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import og told spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har ledt efter nogle virksomheder som kan levere nogle billige produkter til vider salg her i danmark, produkterne bliver solg samlet og som dele så man selv kan sammensætte det som man har lyst til, jeg kan ikke røbe hvad selve konceptet er da det er en lille niche som produktet henvender sig til.

Hvis der sidder nogen der ude med viden omkring import, kontakter som måske kan hjælpe til med levering eller gode råd omkring import vil jeg meget gerne høre fra jer.

Og så er der lige spørgsmålet omkring told og gebyere af vare fra asien, hvordan fungere det rent praktisk når man har betalt for en parti vare fra kina forksempel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke det var helt let at forstå det egentlige spørgsmål. Du skal ha CVR og være importregistreret for at importere varer fra f.eks. Kina og er du også momsregistreret skal du angive importmoms som så ikke koster men skal angives og er du ikke så skal du betale moms ved ankomsten

Dertil told som opkræves hos dig efter toldsats som er forskellig fra produkt til produkt

læs evt generelt om importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

og om import fra kina http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

og om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, det var præcis det svar jeg ledte efter.

Pt sidder vi og kigger på vare fra alibaba, men om der finders andre udbyder som kan lever billige produkter som andre har kendskab til vil jeg gerne høre fra jer, en anden ting som jeg er lidt bekrymret om er om varene er i en ordenligt kvalitet og kan man stole på sælgerne, sidder der en her på amino som har erfaring med import fra asien så vil jeg gerne høre fra jer. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dbm811:
men om der finders andre udbyder som kan lever billige produkter som andre har kendskab til vil jeg gerne høre fra jer,

Det er da umuligt at svare på når vi intet ved om dit produkt.  Mange af de firmaer der findes på f.eks Alibaba er ikke producenter men derimod forhandlere som ikke selv fremstiller varen. 

Ordentlig kvalitet er jo subjektivt så du bliver nødt til at være meget mere specifik, Vær opmærksom på at kinesere har en helt anden opfattelse af hvad kvalitets, som er langt ringere end det du og jeg vil betegne som god kvalitet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

alibaba er generelt slet ikke producenter men en masse der køber ind og sælger videre. Nogle fra eget lager - langt flest fra gang til gang. 

Der kan være tale om at det man får som prøve, ved leverance ikke er fra samme leverandør

Der kan være kopivarer uanset hvad de siger

Der kan være manglede afprøvning og certifikat

Der kan være helt ærligt og gode imellem

Problemet er at kunne vide hvem der er hvad. Du skal ikke se det ret meget anderledes end at købe på ebay og guld sælger osv er noget man køber sig til ikke som sådan en certificering. Du kan dog betale via escrow 

Skal du har "rigtig" leverandør som producerer selv, skal du har store kvanti og være klart til at rejse derud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)